2010-10-07

Veckans Margaret (vecka 40)

Oj, oj, oj då.

Vissa rider visserligen på höga hästar denna vecka. T ex supermodellen Margaret.

Idag hade vi valt ut veckans outfit. Så här såg den ut:

Margaret myser i sin nya, tjocka kofta från Line of Oslo - här tillsammans med en tuff sidenblus (också från Line of Oslo) och en cool silver halsband med fredsmärke (handgjord i Australien). Vid foten, Sarahs favoritväska - denna vecka i svart.
Närbild på den svarta skinnväskan
Men lite senare på förmiddagen fick vi en leverans från England. Våra väldigt fina - och väldigt försenade - klänningar/tunikor från England.

Margaret hörde när vi packade upp dem. Hörde hur de fick massor av uppmärksamhet. Hon blev jätte-, jättesur.

?????Vad är det med dig Margaret? Du som brukar alltid vara så proffsig!

Hon insisterade på att byta outfit.
- Ge mig klänningen nu. Annars tänker jag vända ryggen till dina gästar. Hela helgen.
Utropade hon.
- Och medan ni ändå håller på kan ni väl se till att knyta fast den där snygga lilla lila väskan på min axel. Använd silvertejp om det behövs. Gör det bara!!

Vi hade inget val. Vi vet inte hur man annars ska handskas med en Diva. Det är väl bara att göra som hon vill. Eller?...

Så här fint blev Margaret i den nya, fina klänningen/tunikan från England.  Här med en scarf från Ireland och en annan, fin väska i lila skin - som vi fick knyta fast på Margarets hala axel (se Veckans Margaret V. 39 för en förklaring om hennes axelproblem - som hon nu verkar ha löst)
Närbild på den fina inramningen runt knapparna
Här ser du den snygga väskan

Margaret insisterade också att vi visar hur man kan variera outfitten väldigt enkelt - bara genom att byta färg på strumpebyxorna. Här med gråa.

Och här med lila-rosa.
Vilken dag, säger jag bara.

Men det värsta är...att hon hade helt rätt. Solen kom fram ju och det hade varit alldeles alldeles för varmt med kofta och allting som vi hade tänkt från början.

Det bara är så när man har med en superduktig supermodell att göra. De är jobbiga, men de har rätt.

Imorgon tänker jag hålla mig till att fotografera några av de fantastisk fina sängöverkast och kuddar som har kommit från Frankrike och Belgien idag. Bland annat har vi lyckats hitta superfina överkast i sammet (till väldigt bra priser förresten...bra prutat där Sarah!!) i färgerna - mörk gammalrosa/lila eller koralröda. Överkast brukar inte ha åsikter om mitt arbete. Inte som jag har hört i alla fall.

Nu får jag nog gå och lägga mig. Har börjat prata om mig själv i tredjeperson. Weird.

Natti-natti.

4 kommentarer:

House of Eden Interiör sa...

Hördu Sarah - hur sköter Ni Er kära Margaret igentligen? Får Hon tillräckligt med mat? Ser lite tanig ut om benet, tycker jag. Förövrigt har hon en fin figur - en riktig knock out darling - huvudet gömmer hon i väskan förstår jag.
Ha de gott!
//Christopher

Sarah James Larsson sa...

Christopher, snälla ta inte hennes parti! Får hon nyss om det kan vad som helst inträffa. Hon kanske går ut i strejk!!! Ha det gott du också.

Marias Hörna sa...

Hej
Helt underbara kläder som Margaret har på sig och som finns i er butik.
Tycker det finns för allas tycke och smak och de flesta plånböcker.

Lycka till med butiken:)
//Maira i Alingsås

Sarah James Larsson sa...

Tack så jättemycket Maira!