2010-10-30

Över alla förväntningar

Du kanske minns att jag var lite orolig i fall om ingen kom på vår rea/lagerrensning. Jag hade helt fel. Det kom hur mycket folk som helst. Helt tokigt. Och väldigt roligt - om man gillar att trängas, stå i låååånga köer, ta ännu långre promenader från bilen till butiken (tror det måste har varit hundra bilar här ett tag) och inte minst att fynda.

Men visst är det allt det där som en riktig rea handlar om.

Det blev försäljningsrekord idag också, så jag vill rikta ett stort tack till som kom och gjord idag hel lyckad för Storegården.

Måste också säga att jag tycker att vi har världens mest väluppfostrade rea-deltagare. Visst var det kaos, men alla var väldigt hövliga mot varandra i köerna, m.m. Det är så viktigt tycker jag.

Tack också till underbara Christopher från House of Eden i Herrljunga som gjorde ett gästspel med mig i kassan i butiken. Vilken gentleman han är! Och väldigt lätt på fötterna bakom en affärsdisk. Inte konstigt. Han är superproffs ju.

Jag hoppas kunna återkomma lite senare med bilder som vår vän Bollan tog när hon var här på besök idag.

Förresten, om du läser detta och missade rean idag får du en andra chans imorgon faktiskt. Vi tänker samla ihop allting som blev kvar idag + några saker som vi missade att ta med idag (slarvmaja, jag vet!) och så kör vi mellan 12 och 16 för alla som är nyfikna.

Kanske vi ses? Om inte önskar jag dig en godnatt och en fortsätt härlig helg.

Gud vad trött jag är - så lägligt att man får en timme extra sömn i natt!

Nattinatti.

4 kommentarer:

House of Eden Interiör sa...

Hejsan - och tack för en trevlig stund bakom kassan. Vad folk! Vilken kö! Kaffet får jag ta en annan gång, när tid finnes. Fler gästspel ser jag fram emot - bara ring - Vi ses!

Ps. Hoppas kassan stämde!?!?!

//Christopher

Sarah James Larsson sa...

Ha, ha! Ja, kassan stämde. Tack igen Christopher! Ha en bra vecka.//Kram.

Marias Hörna sa...

Kul att det fungerade bra :) Var tyvärr inte där.

Sarah James Larsson sa...

Tack Maria! Ja, man kan verkligen säga att det fungerade. Det blev väldigt mycket med en gång - som det ska vara på en bra rea (fast jag är en fegis...är inte tillräckligt tuff att klara mig på första dagen på en rea. Jag brukade skicka min syster med lite pengar. Hon var en riktig rea-diva!!) Ha en härlig vecka. Kram.