2010-07-01

Så fint

Ooooooo så fint det kommer att bli imorgon på vår Lavendeldag. Vi har gjort om trädgårdsboden till en mini-utställningslokal. Jag älskar det! Lova att ta bilder imorgon. Sedan ska jag lägga ut dem här. I fall om du inte kan komma.

Tyvärr går det inte så bra att förmedla smaken av iste med lavendel och småkakor med lavendel här på bloggen. Det kommer vi att bjuda på imorgon. Och så blir det mer lavendel-fika i caféet för de som vill fördjupa sig ytterligare.

Jag har haft förmånen att provsmaka idag. Blev lite förvånad över resultatet faktiskt. Lavendel är en mycket god krydda. Delikat och blommig - inte alls lika stark och mäktig som jag hade väntat mig. Jag gillar det.

Har du smakat på mat/kakor/drycka smaksatt med lavendel? Du kanske är en riktig expert på området. Hör gärna av dig i så fall. Kanske med en favorit recept. Tipsa gärna.

Vi hörs.
Kram.

Titta! Så fint att använda torkade lavendelblommor på ett bröllop istället för vanlig konfetti eller ris (fast ris använder man väl inte då det kan skada fåglar...eller hur var det nu??).

Bild: youandyourwedding.co.uk

Inga kommentarer: