2010-05-12

Nya Zoffany tapeter - med inspiration av svensk klassicism

Ooooooo vad snygga de är. De nya tapeterna från Zoffany som jag har fått hem. Kolla kolla...





Nu är det så att jag har en alldeles eget tapetprojekt som jag behöver ta tag i. Det gäller väggarna i ett rum i vårt café. Just nu är de målade i en sorts nougat färg, med vit träpanel ner till. Detta var en tillfällig lösning när vi öppnade caféet förra året, så nu är jag jättesugen att göra om. 

Funderar på den första tapeten längst upp på bilderna - den med lagerkransar. 

Så här ser rummet ut idag (ungefär): 


Zoffanys tapeter är inte vrålbilliga, men deras kvalité och design är helt outstanding som gör att de är definitivt prisvärda. Vi tog en Zoffany tapet till ett rum i vårt hus för 10 år sedan och sedan dess har det varit Zoffany i många andra rum. Senast tog vi denna tapet till vårt gästhus:


En viktig faktor är att jag inte tröttnar på Zoffanys klassiska design. Jag älskar de vi har hemma lika mycket nu som när jag först valde dem. 

MEN, ärligt talat, så var jag helt inne på en superblommig, bystig, over-the-top typ av tapet istället för denna lugna, stiliga varianten, innan jag fick Zoffanys provbok igår. Till exempel någonting från Sanderson, från deras ny/gamla Vintage kollektion kanske:


Så vad tycker du? Vilken stil tycker du kommer att passa bäst?

8 kommentarer:

S o F sa...

Instämmer i dina funderingar - den med lagerkransar tror jag skulle bli jättefin och göra caféet ännu mysigare (fast det är redan hur fint som helst).

Tror att mönstret kommer att ge mer liv åt rummet, jämfört med som nu enfärgat.

Var ute hos dig för drygt en vecka sedan och passade då på att fotografera den gamla charmiga ;) bensinpumpen som står vid lantgården efter ert ställe.

Här har du bildinlägget om du vill kika hur det blev.

http://2bloggen.blogspot.com/2010/05/den-gamla-pumpenold-gas-pump.html

Sarah James Larsson sa...

Sof: Såg dessa bilder på din blogg tidigare men hade faktiskt inte kopplat vilken bensinpump det var. Ibland blir man helt blind på saker i sin närhet, eller hur. Jag ska genast tipsa grannen om inlägget. Och du - vilka bra bilder du tar. Ha det gott.

Bollan sa...

Snygga kan verkligen se dom i cafét den lite lugnare då. Vilka bra packnings tips i förra inlägget. Och i helgen kommer vi och hälsar på dig, svärmor kommer ned från gävle och har inte slutat prata om storegården sen vi va där i höstas så de va ett givet besöksmål nu när hon kommer. Vi e båda mycket spända på att kolla in dina nyheter i butiken. Kramizzar

Målargården sa...

Vilka härliga tapeter, tror mest på den översta som du själv nämnde till cafét. Blir superfint till bröstpanelen. Ha en härlig långhelg med förhoppningsvis mycket sol./ Kram Eva-Mari

Sarah James Larsson sa...

Hej Bolan! Gud vad roligt att din svärmor tycker så myket om Storegården. Att någon längar hit är den bästa, bästa komplimang jag kan få. Vad glad jag blir! Ni är såååå välkomna hit under helgen - o tack för din röst ang. tapetvalet. Kram.
Hej Eva-Mari! Det verkar som om det blir Zoffany tapeten, eller hur. När det gäller solen så har den ännu inte visat sig här, tyvärr. Min man var i Stockholm igåroch tydligen gömmer solen sig där - alla gick i pikétrojor och åt glas, enligt honom. Fast det tror jag inte riktigt på. Ha en härlig helg du med. Kram.

Sarah James Larsson sa...

Jag menar att de åt GLASS så klart, inte GLAS!!!!

S o F sa...

Sarah, det vore jättekul om du kunde tipsa din granne om bilderna.

För när jag stod där med kameran i högsta hugg och försökte få till bra vinklar så kom hon cyklandes, stannade till och undrade vad jag gjorde.

Funderade faktiskt på om jag kunde få kontakt med henne och visa henne hur resultatet blev.
(Men alla är ju förstås inte lika intresserade av fotografering)

Jag tackar i förväg för hjälpen, om du kommer ihåg att visa henne bilderna.

Varma fredagshälsningar!

Sarah James Larsson sa...

SoF: Färdig tipsad!