2010-05-11

Hur man packar en väska - och får inte massor av saker

Ska du ut och resa snart? Lider du av samma syndrom som jag: jag-vill-ha-med-mig-hur-mycket-kläder-som-helst-syndromet? Tänkte det.

Tidigare har jag fått tips att rulla kläder istället för att vika, men det hade jag faktiskt glömt av. Samtidigt visste jag inte riktigt om rullande packning verkligen sparade plats, eller om det mest var ett macho sätt att packa sin arméväska (fick tipset av en militär nämligen).

Nu är det BEVISAT i självaste New York Times att rullandet sparar faktiskt mycket plats. Klicka på länken här för att se en bildserie som visar EXAKT hur det kan gå till: New York Times

Bild: HarpersBazaar.com

Glöm inte detta nästa gång du ska packa en väska.

Om om du redan packar på det här viset, och inte är gift eller sambo med en militär vill jag bara säga: Jaha då. Vad duktig du är då (samtidigt som jag ser ganska besviken ut).

Happy packing.

Inga kommentarer: