2010-05-13

Who the hell is Camilla Plum?

Nätet är väl konstigt ihopkopplat, eller hur?

Ikväll kollade jag dagens besöksstatistik på min blogg och upptäckte att MASSOR (verkligen MASSOR) av människor har varit här idag. 

??????

Varför detta plötsliga intresse? 

När jag tittar närmare på på hur besökarna har hittat hit så visar det sig att många har sökt på "Camilla Plum" och hittat till mig. Visserligen skrev jag ett par entusiastiska inlägg om denna sköna dam för ungefär ett år sedan, men varför så stort intresse just nu (går hennes program i repris på TV kanske?) och varför har ingen annan skrivit om henne så att de träffas först av sökmotorerna när man slår in hennes namn? Varför hamnar alla hos mig? Lustigt, mycket lustigt. 

Undrar om det blir ännu "värre" nu när jag har skrivit namnet "Cam...Plu..." en gång till på min blogg?

Ska jag passa på att göra lite reklam för Storegården till alla er som älskar Fru Plum? Eller inte? Asch, varför inte...

Dagens reklam för alla som älskar att använda snygga saker när de bakar (ha!!! det rimmar, nästan)...sådana här fina skålar brukar vi ha hemma till salu på Storegården:

Pris: 189:-/st. Just det, vi serverar hembakat bröd och andra goda, hembakade saker i vårt café också. Välkomna alla Camilla-fans!

Slut på reklamen nu.

Ha en god natt allesammans.
Kram.




5 kommentarer:

Bollan sa...

haha lycka till med reklamen ;-) Och de va väldigt trevligt att hälsa på er i går! även om lill pojken va lite vrång. Kommer nog snart ut igen. Kramizzar

Åsa sa...

Hej vännen!

Camilla Plum denna härliga dam är min favorit! hon är ju helt underbar!
Camillas trädgårdsprogram går i repris nu, två program visades i går Torsdag.
Skålarna är ljuvliga har ett par.
Så synd man inte kan besöka ert fina cafe, tur du finns på nätet så man får se fina bilder i alla fall.
Ha en fin helg.
Kram Åsa

Sarah James Larsson sa...

Ooooo Åsa, jag hade ingen aning att Ms.Plum hade en trädgårdsprogram också. Den vill jag se! Synd att jag nästan aldrig hinner se på TV. Nu förstår jag varför denna plötsliga sökande på hennes namn på internet. Däremot förstår jag inte hur mina små (gamla) kommentarer gör att jag hamnar på Googles första sida. Livet är ett mysterium. Ha det så bra Åsa. Kram.

Marie sa...

Ha ha, det var så jag hittade din blogg första gången också! Där ser man vad mycket de som ej finns på internet missar... :) Skoj för dig med alla besökare! Kul att kika in här ibland.

Sarah James Larsson sa...

Hej Marie. Där ser man. Kul att du hittade hit - pga Googles ofattbara logik. Du är sååå välkommen.