2010-04-18

Trädgårdsmästaren har inte lämnat byggnaden

Hej!

Min mamma har varit på besök hos oss i 3 veckor. Därmed bloggtystnaden.

Det är härligt att ha mamma här av tusen olika skäl, men en lite mer självisk anledning är att hon är superduktig i trädgården (trådgårdsarbete, i synnerhet rensning av ogräs...bl a vet hon vad som är ogräs och inte - till skillnad från hennes dotter...plantering, beskärning, mm.). Därför är jag inte jätteledsen att hennes flyg hem till Spanien är inställd och hon blir kvar hos oss i några dagar till.

Är jag hemsk?

Men du ska också veta att jag tycker att det är väldigt mysigt att få jobba tillsammans med min mamma därför att vi så sällan får chansen att göra det när vi bor så långt ifrån varandra - och trädgården gör att vi förenar nytta med nöje så att säga.

Så, med trädgård som tema ville jag gärna visa ett häftigt ställe jag har hittat i USA, nämligen en bank som har blivit en "seed bank" (frö bank) istället för en "money bank" (pengar bank).




Skulle gärna vilja besöka detta ställe, men det är lite långt bort och så får man inte importera amerikanska fröer till Europa hur som helst. Därför kan man drömma sig bort genom att titta in på hemsidan: 

Sköt om dig.

1 kommentar:

Åsa sa...

Hej Sarah!!

Men så mysigt att du fått umgås med din mamma flera veckor, och med denna aska kan det ju bli flera veckor till.
Så gullig hon är som hjälpt till i trädgården, tänk vad dom kan mycket våra mammor.
Underbar fröbutik, den skulle man gärna vilja besöka.
Ha det bäst!
Kram Åsa