2010-04-27

Dagens nyhetsbrev

Godaafton...eller är det godafton eller goderafton? 100% säker på svenska blir jag nog aldrig. Även om jag bor här i typ 200 år. Skriv gärna i kommentar-lådan hur det ska skrivas!

I vilket fall som helst så tänkte jag lägga in en kopia på Storegårdens nyhetsbrev även här på bloggen. 

Tips - dubbelklicka på brevet så får du upp en större version som går att läsa (förhoppningsvis).

Till nyhetsbrevet skrev jag att man behövde inte läsa hela brevet om inte man var sugen på att läsa så mycket text...för alla latmaskar! Man kan alltid hålla sig tillgodo med bilder och rubriker istället. (Det brukar jag göra när jag "läsa" Dagens Industri) Missa inte bilderna längst ner i så fall. Där kan du se hur Café Angelina (Coco Chanels favorit café förresten!!)  i Paris ser ut. Nice (eller skriver man "najs" på svenska...??) Därifrån kommer våra nya chokladkakor.

Har du besökt Café Angelina i Paris kanske? Berätta gärna om du har det. 

Natti natti. 


4 kommentarer:

Cornelias hemligheter sa...

Hej Sarah!

Du är _mycket_ duktig på att hantera det svenska språket! Jag minns ngn av våra första kontakter när vi någon gång i början på 90-talet satt och spelade TP (svensk version). Vem var det som alltid vann??!! Jo, DU! Du kunde _ALLT_ om svensk historia och alla andra frågor med! IMPONERANDE!Speciellt med tanke på att du bara hade bott i Sverige i ngt år.

I alla fall, man kan säga både "god afton" och "goder afton". Det senare utav dem är ett mer ålderdomligt och "högtravande" uttryck. Men som sagt, båda är ok!

Kram "fröken" Connie

Anonym sa...

Hej Sarah,
godafton blir bra. :-)
Mia

Anonym sa...

Hej Sarah,
godafton blir bra. :-)
Mia

Sarah James Larsson sa...

Tack Fröken Connie och Mia!

Det var nog "goder afton" jag ville åt, efter Julvisan. Nu om jag får den frågan på TP framöver så kan jag den också!

Kram på er.