2010-03-02

Teacup pigs - en förbaskad stor tekopp i så fall

Idag har jag fått lära mig att en ny sorts minigris har börjat bli trendig. De har döpts (av någon som uppenbarligen vet hur man marknadsför saker - hårt och snabbt!!) till TEACUP PIGS (visst är namnet klockret? Vem kan motstå det?) och som alla heta trender har det kommit uppgifter om alla kändisar som har köpt dem.

Visst är grisarna fina, men jag blir alltid lika orolig när det gäller plötsliga djur-trender. Det handlar om djur ju, inte handväskor...

...och djur växer. Bilderna som florerar på griserna visar nästa uteslutande kultingar. Visserligen blir inte de vuxna grisar större än max. 40 cm höga, men bilderna på bäbisarna känns ändå mycket vilseledande då de inte alltid kommer att se ut som gris-chihuahuar, utan snarare som gris-bulldoggar. Bilden här nedan visar vuxna Teacup pigs - var hittar man så här stora tekoppar undrar jag:


Visst är grisar underbara och kanske är minigrisar ett bra alternativ som sällskapsdjur för en del djurägare, men jag hoppas innerligt att inte denna trend resulterar i att det blir massor av olyckliga minigrisar därute framöver.

Vill du ser hur bra minigrisar kan ha det här i livet ska du kika in hos min väninna Anna som har ett gäng härliga minigrisar, dock inte tekopps-varianten, som sällskapsdjur: anna och minigrisarna. Hos Anna finns det bara lyckliga grisar, garanterat.

Nu ska jag ute till det kalla lagret och fortsätta packa upp kartonger som har levererats idag från England. Bland annat blommiga textilier och blommigt porslin - riktigt våraktiga saker. Det SKA bli vår alltså - NU!!! Det har jag bestämt - och tydligen verkar solen hålla med mig idag.

Kram på dig.
//Sarah.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Hej Sarah!

Men så söta små grisar!
Men det gör ont i hjärtat på en djurälskare som jag om dessa skall bli en trend!
Skall genast kika in till din kompis och hennes lyckliga grisar.
Hoppas det känns bättre med förkylningen.
Får man se lite av det du beställt från England?
Kramen från mig.
Åsa

Sarah James Larsson sa...

Hej Åsa!
Vad snäll du är. Förkylningen är äntligen borta nu. Så underbart det är att vara frisk igen - det är det allra bästa med småsjukdomar, att man verkligen uppskattar hur skönt det är att vara frisk igen efteråt (sedan går det några dagar och man återgå till smågnällandet igen....)
Får se om det blir lite bilder på det blommiga, engelska så småningom.
Har en fortsatt skön vecka.
Kram, Sarah.

Galtholmen sa...

Gulligt som reklam, men hoppas verkligen inte detta blir någon löjlig trend. Håller med dig fullkomligt om att djur inte ska blandas in i modebranschen.
Nu ska jag sätta mig o jobba med Basetool, inte med jättestor entusiasm, för jag känner mig stressad av en massa andra saker. Och att lägga tid till att bara sitta o lattja framför datorn, känns inte riktigt relevant.
Vi syns ikväll/
Ulrika

VimleAnna sa...

Jag läste om detta för ett tag sedan, tycker det är hemskt! Tack för orden om mig och mina pluttar som väger ca 35 kg som vuxna, det är stooora tekoppar det ;).

Anonym sa...

Fast det är ju ingen minigris, utan en microgris. Och på bilden är ju den vuxna grisen lika stor som en tupp, vilket är ganska litet. En minigris är väldigt mycket större, kan jag säga.