2010-03-04

Sökes: en gladjestråle till medarbetare som vill jobba på Storegården i vårt café

Idag behöver jag din hjälp - igen!!!

Vår underbara Elin, som har tagit hand om alla gäster som besöker vårt café, ska nu återgå till sitt ordinarie arbete. Därför söker vi en ny förmåga som vill kliva in i hennes plats.

Det är en nya arbetskollega jag söker nämligen och jag hoppas att kanske du kan tipsa mig om den person som kommer att jobba här med oss framöver.

Vi har tidigare försökt att annonsera i tidningar för att hitta nya medarbetare, men har nu insett att det bästa sättet att hitta någon som passar in väl och som kommer själv att trivas här är faktiskt "lika barn", dvs. någon som redan är lite som vi är här på Storegården – öppna, glada (för det mesta), nyfikna, sociala, vänliga, bra på att jobba på även när det är stressigt och så glad? Ja, glad. Sa jag "glad" redan. Ja, glad ska man vara...Att vara glad är nog det viktigaste av allt – att man är glad och positiv. Det kommer man såååååå långt med. Det har jag lärt mig. Med rätt inställning klarar man av vad som helst – nästan.

Så kommer du på någon som du tycker passar in i denna beskrivning hoppas jag att du vill höra av dig till mig. Antigen kan du skicka e-post på: sarah@storegardencountryliving.com eller så kan du ringa mig på: 070 969 7202. Hör gärna av dig snarast möjligt.

Här nedan följer en mer formell arbetsbeskrivning av tjänsten som erbjuds, men som sagt så väger personliga egenskaper tyngst.

Ser fram emot att kanske få höra av dig!

Kram,
Sarah.


Vi söker dig som är vill jobba i vårt café.

Självfallet har du ett stort intresse för mat och servering, men viktigast av allt är att du kan bemöta våra gäster så att de känner sig riktigt ”hemma” när du besöker oss.

Vi tror att du älskar att vara en varm och glad värd/värdinna, är duktig i köket, noggrann och stresstålig. Du har lätt att jobba självständigt and ensamt när det krävs, eller tät intill andra när arbetsbelastningen är som högst. Du har en välvårdat yttre, gillar att ha många bollar i luften och trivs bra i en omväxlande arbetsmiljö där förändringar/förnyelser kan komma snabbt och ofta. Känner du igen dig i denna beskrivning kan tjänsten vara någonting för dig.

Arbetet omfattar:
Mottagning och omhändertagande av gäster, lagning (mest bakning), framtagning, uppläggning och servering av mat och fika, diskning/städ, kassaarbete samt andra arbetsuppgifter som är vanligt förekommande i ett café. Utbildning i att följa caféets kontrollprogram får du på plats.

Vi erbjuder:
- arbete i vårt café 4 eftermiddagar i veckan - tors, fre, lör & sön. Totalt ca 22-25 tim/v.
- en vänlig och positiv arbetsplats med fräscha lokaler
- lön efter överenskommelse


OBS! Tidigare erfarenhet av arbete med människor, mat och servering är meriterad, men personliga egenskaper är avgörande.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej Sarah!

Hade sökt jobbet direkt om jag bara bott närmare! skulle ha varit ett jobb som passat mig perfekt.
Men det måste nog finnas massor av goa, glada, duktiga människor där ute.
Lycka till!
Må så gott.
Kram Åsa

VimleAnna sa...

Har skickat en länk till dottern. Kramizz