2010-01-21

Tyck gärna till

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg där jag frågade vilken sorts kläder du helst skulle vilja hitta på Storegården när vi börjar sälja kläder till hösten. Tack så jättemycket för alla svar.

Nu kommer en följd fråga/fundering som du får gärna tycka till om (även om du inte svarade första gången)...

Många skrev att de vill gärna se Odd Molly hos oss, men samtidigt skrev samma personer kommentarer om att kläderna ska helst inte vara för dyra.

Hmm.

Hur mycket är "för dyrt"?

Titta gärna på följande plagg från Odd Molly, tillsammans med priset för resp. artikel:


1.899:-
1.999:-
3.799:-
2.399:-
799:-

Skulle du kunna tänka dig köpa plagg liknande de ovanstående till dessa priser?

Om ditt svar är "ja", vill jag gärna veta hur ofta du kan tänka dig att handla liknande plagg - en gång per säsong, en gång i månaden, oftare, eller mera sällan.

Om ditt svar är nej är jag nyfiken att veta hur mycket du tycker är ok att lägga på kläder - typ en blus eller en klänning.

Återigen får du gärna emaila ditt svar till mig om du inte vill att alla andra ska kunna läsa den här på bloggen/kommentarlådan. Skriv i så fall till: sarah(snabel a)storegardencountryliving(punkt)com.

Och i fall om du undrar, nej jag har inte kommit överens med Odd Molly att sälja deras kläder utan jag använder Odd Molly som exempel för min fråga därför att många har skrivit till mig dem och samtidigt lagt till en kommentar om att inte kläderna ska kosta för mycket.

Jag är extremt tacksam att du tar dig tid att svara på mina frågor. Hur skulle jag någonsin klara mig utan mina bloggvänner??!

En stor kram från Sarah

10 kommentarer:

Jonatan och Frida sa...

Nej, jag tycker det är för dyrt. En klänning/tunika skulle jag kunna betala 500:- för. Sen tycker jag det är över smärtgräns. OM det skulle kosta såhär mycket så blir det max en gång om året.

Eva-Lotta sa...

Nej inte Odd molly, alldeles för dyrt för min smak/plånbok!
eller ja, kanske odd molly men med billigar alternativ OCKSÅ isåfall, 500 för tröja/tunika, 300 för t-shirt, ca. HAr bara varit hos dig en gång men jag gillade et som fanns, just från billigt till dyrt och exklusivt! alla kan hitta något, tar du in bara odd molly så blir det i min aögon ett ställe man kanske inte vll åka till för att allt är så dyrt...
mina tankar o funderingar...

S o F sa...

För mig som är lite bortskämd med att kunna handla billiga kläder, så är det alldeles för höga priser.
Skulle aldrig köpa ett så dyrt plagg till mig själv.

Personligen är jag inte heller så svag för Odd Molly-stilen, för mycket mönster, "rysch o pysch" o bara "för mycket" liksom.

När jag besöker olika inredningsbutiker så vill jag helst bara titta på prylar och hemtextil.
Men det kanske också hör samman med att det ofta är kläder o märken (och priser) som påminner om Odd Molly, som butiksinnehavarna köper in.

Lycka till hur det än blir och Trevlig Helg!

Sarah James Larsson sa...

Vilka super-bra synpunkter - fortsätt, snälla!! Jag vill få veta mer om vad du tycker!!!//Sarah

Sarah James Larsson sa...

...och förresten, tack så jättemycket till Frida, Eva-Lotta och SoF som redan svarat här samt Ingrid, Helen, Susanne, Anki, Britt-Marie, Sofia A och Sofia D som har skickat email.

azalean sa...

Hej! Jag är väl av samma åsikt som föregående bloggare. Odd Molly jättesnygga och mysiga kläder, men för dyra fär mig också. Blus 500:-, klänning 600:- Kofta 4-500:-, Har aldrig köpt dyra kläder, så mina åsikter är kanske inte mycket att rätta sig efter!
Kram Anita

Line sa...

Tjingeling! Så här tycker jag...Odd Molly har superfina saker,men är tyvärr för dyra för mig...och dessutom inte så "odd" längre om du förstår....det optimala hade ju varit om du kunde hitta någon ny leverantör som du kunde vara lite ensam om...till lägre pris, och med lite liknande stil men som ändå känns ny och spännande...typ =) Har inte något märke att tipsa om tyvärr...men kanske något franskt, det låter alltid fint och exotiskt att kunna säga till kunderna att "det där har jag köpt hem från Paris"...ha ha!

Lycka till
KRAM

Sarah James Larsson sa...

Anita och Line - jag är inne på samma spår som er. Tack så jättemycket för dina kommentarer. Michaela i Stockholm (som svarade via epost) - tack så mycket för dina kloka ord, som vanligt. Nu ska jag ut och jaga roliga kläder, som är lite annorlunda och som ligger bra till prismässigt. Kram.

Anonym sa...

Hej!

Jag tycker Odd Mollys kläder är jättefina, men tyvärr väldigt dyra. Men ett märke som jag tycker har mycket fina klänningar och blusar är Cream,som har lite bättre priser än Odd Molly. Om du inte redan känner till det märket så tycker jag absolut du ska kika på det, hade nog passat bra i din fina affär :)

Mvh Frida

Sarah James Larsson sa...

Hej Frida! Tack för din tips om Cream. De har jättefina saker. Kram på dig.//S.