2010-01-30

Semlor

Jag vill visa dig en bild på våra semlor.

Egentligen gillar jag inte semlor, eller rättare sagt så har jag aldrig gillat semlor som man köper i affären, men nu har Nina och Elin bakat semlor till caféet, fyllt dem med mandelmassa (som blandas med bullesmulor - det hade jag ingen aning om) och grädde (som vispas ganska löst, med lite vanilj) och helt plösligt så gillar jag visst semlor.

De ska bara göras på rätt sätt och då är de goda.

Men så är det nog med det mesta egentligen, eller hur?

Förutom pesto. Jag har försökt äta pesto så många gånger, på olika sätt. Älskar italienskt mat i övrigt hur mycket som helst, men pesto har jag aldrig fått serverat så att jag kunde tycka att det var gott.

En dag kanske.

Men hemmagjorda semlor - de är goda.



Önskar dig en mysig lördagkväll.

4 kommentarer:

S o F sa...

Sitter här och skrattar gott Sarah, åt det du skriver om pesto.

Jag har nämligen gjort precis likadant, pga att jag har fått för mig att det MÅSTE vara gott. Har köpt hem det flera gånger bara för att konstatera: Nej, jag gillar ju inte pesto (hur mycket jag än försöker).
Så nu får det nog vara slut på försöken. :)

Däremot skulle det nog inte alls vara några problem med att få sig en av era semlor. Ser väldigt goda ut och extra fint med hjärtformade lock.

Ha det bra där ute i Alboga!

Åsa sa...

Hej Sarah!

Det var nog dom sötaste semlor jag sett!
Och dom ser ju jättegoda ut dessutom.
Ha en fin vecka min vän.
Kram Åsa

Sarah James Larsson sa...

Hej SoF och Åsa!
Visst är de söta.
Ha en bra vecka ni med.
Kram,
Sarah

Koola Viola sa...

Och jag håller också med dig om Pesto. Jag är så förbryllad över att jag inte tycker om det, för jag älskar basilika och olivolja och allt sånt. Men pesto - näe.

Semlor är däremot knallmumsigt :o)