2010-01-12

Gåvor i massor!

Först fick jag en nyårsgåva i form av ett brev som Maria skickade till Lantliv (se förra inlägget). Det var gåva nummer 1.



Sedan under helgen som har gått fick jag ytterligare en gåva (så kändes det i alla fall)...Vi öppnade butiken och caféet igen efter Jullovet - det är första gången, någonsin, att vi har öppet under januari - och så kom massor av vänner och besökte oss. Ärligt talat så var jag lite osäker hur det skulle gå. Snö ute. Kallt väder. "Årets fattigaste vecka" varningar i tidningar, osv. Jag och Nina och Elin hade en reservplan, som gick ut på städarbete och en del målning, i fall om vi hade stått ensamma hela helgen, men så blev det inte. Det var fullrulle hela tiden. Gissa att vi blev superglada och tacksamma för det. Det var gåva nummer 2.

Och idag fick jag veta att jag har vunnit en flygresa + hotellövernattning till en av de många mässorna jag brukar besöka under våren. Så härligt! Gåva nummer 3.

Tack, tack, tack.

Kan det vara så att min "nya", positiva attityd till arbetslivet, som jag har bestämt mig att införa i år, har redan gett utslag? Jag får ladda batterierna med allt detta positiva medan det håller i sig så att jag har ett litet reservlager när det behövs framöver - för upp och ner går det. Sure as eggs are eggs. Som man säger (om man är född i England!)

Hur har ditt år börjat? Har det hänt någonting ovanligt positivt i ditt liv??

5 kommentarer:

Cornelias hemligheter sa...

Kanske har du varit x-tra snäll mot någon eller några...Kanske har du själv gett av dig själv eller gett bort något utan att kräva något tillbaka! :-) Universum betalar tillbaka tio gånger om, vet du!

...what goes around comes around!

Du är helt enkelt värd alla dessa gåvor som ramlat ner på dig!

Ha en fortsatt bra start på 2010!

/Kram Con

Sarah James Larsson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sarah James Larsson sa...

Vem vet Conny...fast då kan man undra vad man kan har gjort för hemskt när man bara råkar ut för dåliga saker hela tiden istället, eller hur. Hoppas ditt är har också börjat bra. Du skrev en massa kloka saker på ditt senaste blogginlägg i alla fall tycker jag. Kram på dig.

Åsa sa...

Jag skickar stora Grattiskramen till dig!!
Förstår att er fantastiska Butik fylldes av glada människor!
Jag tror oxå på att om man är positiv så drar man mycket positivitet till sig ( fast det är ju inte alltid så lätt )
man får träna lite på det.
Ha det så gott min vän.
Åsa

Cornelias hemligheter sa...

hmmm...när det händer hemska eller negativa saker...tja...måste bero på ren otur i hanteringen av all info. där ute i universum! ;-)