2009-12-21

Snygga bilder...

Det är så himla roligt att få se hur våra "bäbisar" (det vill säga, saker som våra gäster har köpt hos oss) ser ut hemma hos någon annan. Förr fick vi en del bilder skickat till oss med email, men nu när man kan ta bra bilder med mobilen blir det ännu oftare att vi får se hur det ser ut hemma hos våra gäster när saker härifrån har flyttat hem till dem. Det är svårt att förklara vilken kick jag/vi (tror Nina och Marion som också jobbar i butiken skulle hålla med) får nar man ser hur resultatet blir. Det är bland det roligaste som finns faktiskt.

Det är också kul att få se hur proffs visar upp "våra" fina saker. Att få se någonting som vi har valt ut, i ett helt annat sammanhang, blir som en rolig överaskning - oftast (om inte det blir fult...det har man tyvärr också sett...att någon har stylat en mijö i en tidning där "våra" saker ingår och man bara vill sudda ut allting!) och ikväll hittade jag ett par bilder som gör just det. Nej, inte som visar upp "våra" saker på ett dåligt sätt, utan på ett jättebra sätt. Kolla här:



På bilden här ovan känner du kanske igen "vår" taklampa, som vi tar hem från Frankrike.


och här ovan har man hängt "vår" anslagstavla (som ser ut som ett gammalt fönster) på väggen till vänster om den vita ramen.

Stilisten (bokstaveras det så, eller är det "stylist"?) som är ansvarig för bilderna heter Lucyina Moodie och du hittar hennes hemsida här: Lucyina Moodie Stylist
Ha en skön kväll.
Kram.

11 kommentarer:

Galtholmen sa...

Hej Sarah,
Helt underbara bilder. Fick nästan lite sommarkänsla... Din stil är härlig o jag tycker det ska bli väldigt spännande med dina nya påhitt. Kul oxå att du kommer att ha öppet under vintern... så jag vet att jag inte behöver snåla med att tända ljus.
Många kramar o en önskan om en underbar o lugn JUL/
Ulrika

Åsa sa...

Så fin blogg jag hittade här !!
Önskar dig en undebar Jul.
Nu skall jag fortsätta titta och njuta av din inspirerande blogg.
Åsa

Sarah James Larsson sa...

Ulrika: Jag är lite spänd inför det nya, men det går säkert jättebra till slut - som allting - bara man har is i magen. Önskar dig en God Jul också. Ses.
Åsa: Tack ska du ha! Önskar bara att jag hann blogga lite oftare. Att göra det blir nog mitt nyårslöfte. Har tittat in hemma hos dig också. Så mysig blogg du har. Vi ses/hörs. God Jul!

Gunilla sa...

Vilken fin blogg du har! God fortsättning!

Sarah James Larsson sa...

Tack Gunilla - det har du med!

Åsa sa...

Kände för att bli inspirerad och genast gick jag ju in på din blogg såklart !
Ha en fortsatt fin dag.
Kram Åsa

Sarah James Larsson sa...

Det var gulligt av dig Åsa. God fortsättning till dig. Varma hälsningar, Sarah

Anonym sa...

Hejsan, jag tycker det skulle vara kul om du presenterade alla som jobbar på storegården lite kort, på hemsidan, eller här på bloggen. Så man skapar nån sorts relation till er innan man kommer till er in real life.. bara en liten önskan och tanke.
god fortsättning.
hälsn malin

Sarah James Larsson sa...

Malin - tack för tipset. Jättebra idé. Varför tänkte inte jag på detta redan?? Hemmablind är man såklart. Därför är det så himla bra när andra tycker till. Underbart. Ska försöka ordna detta snarast möjligt. Kram på dig//Sarah

azalean sa...

Hej Sarah! Tack för mailet, alltid lika välkommet och personligt. Nu har jag lagt till din blogg i min blogglista....lite extra reklam kanske. Hoppas du inte blir helt insnöad tills du öppnar igen!
Kram Anita B

Sarah James Larsson sa...

Vad roligt att du ville lägg till min blogg på din lista. Var in och hälsade på där igår...du duktig du är på att måla! Hoppas också att det slutar att snöa snart. Det är fint med snö, men det räcker nu när det gäller mängden, eller hur. Må så gott. //Sarah