2009-12-15

Julbord

Halva styrkan (jag, Elin, Nina o Clas) trottade iväg till Råda Säteri igår där vi intog en mycket god jullunch. Övriga Storegårdare var upptagna med annat (trots idogt försökande var det omöjligt att välja ett datum som passade alla, tyvärr) Men jag lovar, vi fyra tryckte nog i oss mat så det räckte till HELA besättningen. Jag var inte ens särskilt hungrig idag, dagen efter. Mistänker att det var ris à la Maltans fel. Kan aldrig motstå en riktig, riktig stor portion ris à la Malta.

Så vacker Råda Säteri är. Här kommer ett par bilder som togs på trappan utanför...


Sluta larva er och titta mot fotografen!! (Clas var fotografen)


Från vänster: jag, Nina och Elin

Jag tröttnar aldrig på ris à la Malta.
Sköt om dig.
Kram.

2 kommentarer:

VimleAnna sa...

Vad mysigt! Jag är inte särskilt förtjust i julbord, men miljöerna är ofta väldigt mysiga och juliga. Kram

Sarah James Larsson sa...

Är inte heller superförtjust i Julbord (föredrar kalkonmiddag, engelska som jag är), men stämningen gör att det ändå blir lite magiskt och sällskapet är ju viktigast av allt.