2009-11-09

Jag kan baka som Nigella!

Kolla så fin dagens chokladkakan blev...


Snabbt ihop blandad chokladkaka

Vi har testat de nya kakformarna som har kommit till butiken denna vecka. Bland annat denna som är sååååå fin till Jul. Bara slänga in din favoritsmet och baka. En lätt pudring av florsocker får kakan att se så himla fin ut, eller hur?

Hemligheten? Nedanstående kakformen. En riktig Julmirakel, tycker vi.


I love it!

Första gången jag såg denna kakform var i boken Nigella Jul och jag var tydligen inte ensam om det. Enligt agenten som säljer dessa i Sverige (formarna görs i USA) tog lagret helt slut i England på nolltid. Så när jag fick veta att formarna skulle komma till Sverige nappade jag direkt. Nu är jag en lycklig ägare. Så bra den är och så tycker jag att den är väldigt snygg också.

Det ska bli mjukpepparkaka nästa gång. 

2 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

*Tjing för en sån till mig*

vero sa...

Oj, vilken härlig form! Du skulle kunna servera den här kakan på en bädd av ungt granris...skulle bli läckert.