2009-11-08

Bonfire Night

Hej!

Här kommer ett litet fotoreportage från vårt Bonfire Night Party i torsdags. Tack till alla som trotsade vädret (eller rättare sagt, som trotsade väderleksrapporten...vädret blev helt OK faktiskt, även om SMHI hade utlovat snöstorm, mer eller mindre) och kom till Storegården för att leka BRÄNNA GUBBEN med oss.

Jag vill också passa på att tacka världens bästa medarbetare och vänner som hjälpte till så att kvällen rullade på så bra...(i bokstavsordning) Clas, Elin, Martina, Mathilda, Nina, Per-Olof, Robert, Ulrika.

Sluta snacka. Visa bilderna (tack till fotografen Mathilda):



Påpälsade gäster trycker i butikensvärme innan det är dags att tåga ner mot sjön


Eller håller till vid eldkorgen i trädgården utanför



Jag hälsade välkommen

 
Sedan skulle Guy upp på flaket för resan ner till sjön

Ner till sjön



Jag insisterade att all skulle leka med Sparklers. Ja, jag vet att de kallas för Tomtebloss på svenska, men det är fel, fel, fel! Sparklers heter dem. De var mina favoriter när jag var liten och firade Bonfire Night i England. Man kunde skriva sitt namn i mörkret med dem - magiskt! Inte alls lika roligt att bara ha dem på en tårta, inomhus, som man gör här i Sverige!!!

Samtidigt pågick de sista justeringar inne i båthuset, innan alla skulle komma in och ficka. Hej på er Ulrika och Nina!

Utanför gick Guy sitt sista öde till mötes


Därefter blev det fyrverkerier!

Fika time

Kobildning i båthuset...

Mjuk pepparkaka





Utanför grillade vi


Elin var kvällens grillchef


Många lockades av brasans värme



Ja, det var Bonfire Night 2009 det.
Och jag fyllde år dagen därpå, precis som vanligt (visst fyllde jag 21år, igen!).
Natti natti!

Inga kommentarer: