2009-10-13

Kallt

Visst var det kallt idag. Jag och Nina har varit ute på lagret hela eftermiddagen och packat upp nya varor som har kommit från England. Känner fortfarande hur det blossar lite på kinderna efter vistelsen i den kalla luften.

Bland annat har vi packat upp nya presskannor till vårt café (se bilden). Jag tycker att det har fungerat bra med presskannor i caféet, för det mesta. Att kunna erbjuda färskbryggt kaffe till varje gäst är väl positivt - men vi har upptäckt att några av kannorna som vi använder idag inte har tillräckligt starka nät som håller emot kaffesumpen (lite "kaffedamm"ska man få längst ner i koppen, men inte för mycket). Nu har vi löst detta och köpt hem riktigt superbra kannor som vi hittade i England (samma kannor säljs på Harrods i London). Många gäster i caféet har velat köpa hem egna kannor och nu, när vi har hittat en riktig bra modell som vi verkligen kan stå för, kommer vi att ha dem till försäljning.

Måste erkänna att en av anledningarna varför jag inte var riktigt nöjd med de gamla kannorna var för att de inte såg ut som kannorna jag är van vid i Frankrike. Det var som tonåring på resa i Frankrike som jag först upptäckte presskannor (drömde då om att flytta till Paris och byta namn till Claudette. Jag bara älskade Paris!) och där hade de runda knoppar uppe på. Kannorna som finns i vårt café idag (inköpta hos en svensk kaffegrossist) har platta knoppar. Barnslig invändning, javisst, men det är ofta detaljerna som gör skillnaden, eller hur?! Nu, äntligen, tror jag att jag kommer att vara riktigt nöjd med våra presskannor - med runda knoppar.

Ska försöka återkomma snart med bilder på några av nyheterna som vi har fått hem till butiken.

Tjingeling!
Sarah

Inga kommentarer: