2009-05-15

Roligt, roligt, roligt!

Ooooo vad det är mycket nu...med det är såååå roligt. Hinner inte att blogga bara.


Det har hänt hur mycket som helst sedan mitt förra inlägg, mest positivt, men en del jättetråkigt/ledsamt (så är det här i livet, eller hur?!).

Det tråkiga består mest av lite för mycket stress - men nu har jag precis läst färdigt en superbra bok om att hantera just stress och jag kan ärligt säga att jag mår toppen bra!! Så underbart.

Desto tråkigare har vi haft hemma med vår lille mops hanne, Stanley. För tre veckor sedan blev han av med ett öga (den var en ren olyckshändelse). Nu mår han mycket, mycket bättre tack och lov, men det var verkligen en traumatisk upplevelse för hela familjen. Samtidigt så hade det hela kunnat sluta mycket olyckligare än det gjorde och även om Stanley kanske inte är riktigt lika fager som innan så mår han alldeles förträffligt nu så visst blev det en lycklig slut på historien.

Jag måste hitta lite tid att lägga ut bilder som jag har tagit senaste tiden. Folkvimlet i caféet, nya trädgårdsboden (som är nästan klar), bilder på avlastning av stora säckar med jord till de blivande odlingbäddarna som vi ska ha (datoriserad kranbil - så häftigt!), men det får komma en annan dag. Nu ska jag tillbaka till butiken och hjälpa Marion märka upp alla knäckebrödslådorna från Vilmas som levererades idag. Gud vad gott det nya brödet med rotfrukter, äpple och kryddor är. Mumms!

Oj! En sak till - kalaset! Glömde nästan det. Vi ska ha ett litet invigningskalas på torsdag den 28:e maj klockan 19.00 för att fira premiären för vår nya trädgårdsavdelning, Köksträdgård - Storegården Country Garden. Lägger in en kopia på inbjudan här nedan. Är du en av våra vänner och hinner ta svängen förbi oss den 28:e är du hjärtligt välkommen att komma på kalaset. Dubbelklicka du på bilden så får du upp en större version som går att läsa.


Jag kanske hinner skriva ett inlägg till ikväll, men gör jag inte det önskar jag dig en riktigt skön helg redan nu.

Kram,
Sarah



2 kommentarer:

Målargården sa...

Oj vad du jobbar. Ta det lite lungt emellanåt det är bra. Tur att allt gick bra med vovven. Alltid tråkigt när det händer våra godingar till djur något.
Hoppas invigningen går bra. Här uppe känns det som våren kommit av sig, det blåser och är inte alls trevligt att vara utomhus och jobba i trädgården. Snart bättre väder hoppas jag. Ha en fortsatt trevlig helg. / Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Hej Sarah!
Det är alltid lika roligt att komma till dig och din butik (och nu även café).
Tråkigt med din lilla vovve!
Har ett inslag på min blogg om mitt senaste besök hos dig.
Kram Åse Borg
Min blogg: rapportfranlandet.blogg.se