2009-04-11

Trötta men lyckliga påskkycklingar är vi

Hej!

Lovade för typ 1.000 år sedan att jag skulle lägga ut bilder på det nya cafeet. Sedan dess har det, ja, det har varit fullt upp med en massa annat och jag har inte hunnit. Men NU goda vänner kommer lite bildmaterial.

Ursäkterna först: Tyvärr, fick jag ta bilderna innan det kom kunder (hinner inte när cafeet är igång) - förutom en bild på två stycken trevliga mattar och sina hundar, som råkade sitta vid ett bord ute när jag var på väg hem med kameran - och innan vi hann bulla upp (därför inga närbilder på pajer/soppor/kakor, m.m.) så de är lite tomma/stela MEN att det blev bilder överhuvudtaget känns lite som ett seger ändå...att orken att göra mer än det allra nödvändigaste har kommit tillbaka efter det enorma arbetet med att sjösätta den nya verksamheten.

Efter en ledig dag igår och en fin, ordnad dag i butiken och cafeet idag (ingen dramatik nu när premiärhelgen är avklarad) fick jag även orken att göra detta blogginlägg. Jippeeeeee!

Förresten så vill jag skicka ett stort tack till Ann som jobbade så hårt i cafeet, även innan vi öppnade. Du är en riktig kämpe!

Och tack till S.S. som hjälpte oss hinna med serveringen under lördag och söndag. Du är en pärla!

Vill också tacka alla vänner/besökare/gäster som har varit här och hejat på under våra första dagar som cafeägare. Tack för blommorna, tack för hälsningarna, tack för stödet. Ni är alla underbara.

Sist men inte minst vill jag skicka ett bamsestort tack till min goda väninna S. i Borås-förorten. Utan ditt stöd hade jag nog inte klarat av den där första helgen. Hoppas att du vet hur mycket jag uppskattar din vänskap och din hjälp. Kram på dig!

I fall om du undrar förresten så har vi öppet i butiken & cafeet imorgon (söndag) med inte på måndag - då har vi på Storegården sovmorgon!!!!


Ja, nu slutar jag att tjata och visar bilderna istället.

Coola brudar i köket (lugnet före stormen!)

Hallen/ingången till cafeet

Ingång till matsal/serveringsrummet

Samma rum från andra hållet - ut mot hallen

Första matsalen - igen

Eko-läsk (visserligen fick jag ta in den från England - men det transporteras nästan ingenting innan det skickas till mig, handplockade frukt från egna odlingar på gården, m.m. - superekologiskt är det...och supergott!)...OBS! Nya, snygga glashyllor i kylskåpet från de duktiga glasmästare på Vimle Glas.

Ett fönster i andra matsalen

Andra matsalen

Låna gärna en inredningstidning och koppla av en stund

Andra matsalen från en annan vinkel.

Två glada gäster med sina fyrbenta kompisar njuter av solen och en kopp kaffe (hundarna fick nöja sig med Alboga vatten!)

3 kommentarer:

minigrisen sa...

Bilderna stämmer med verkligheten! Precis så fint o mysigt är det. Tack för smygreklamen ;-). Kram

Målargården sa...

Åh, gud så härligt det ser ut. Där skulle jag kunna sitta i många timmar och bara njuta. En inredningstidning och en soppa med kaffe efteråt. Mmmmmmm! Här har vi fått lite vårkänslor när vi kom hem från påskfirande i form av vårstädning efter snösmältning!!!/ Kram Eva-Mari

Cecilias inredning sa...

Det ser fantastiskt ut! Jag kommer och inspekterar snarast!

kram Cecilia