2009-04-21

Glass!

Har hållit på med inköp hela dagen. Just nu skickade jag iväg årets första beställning till Kling Glass. Är lite vidskeplig när det gäller glassbeställningar. Känns som om det kommer att vara kallt och regnigt bara för att jag har beställt glass. Så var det förra året lite grann. Beställde glass när det var typ 30 grader och sedan kom riktigt skitväder. Blir det så igen kommer jag att ha dåligt samvete!!

Bild: Svarta Malin från Klingglass. Vaniljglass med lakrits överdrag (!!!) Hur populär som helst - jag fattar nada! Inte min favorit i alla fall, men det är nog tur att vi inte alla är lika (annars skulle det inte finnas någon Texas kvar till mig, dvs. min favvis)

Sedan vill jag dela med mig av en dikt/vers som jag fick häromdagen av en underbar människa Vi hade diskuterat det där med ordens kraft och så fick jag denna dikt/vers. Den är så himla fin och det stämmer så bra . Tack M!

"Ett ord, som en människa fäster sig vid
kan verka i oberäknelig tid.
Det kan framkalla glädje till livets slut,
det kan uppväcka obehag
livet ut.
Ja, det påverkar livet på jorden
Så slarva inte med orden."
(Alf Henriksson)

Sköt om dig!
Tjingeling!

2 kommentarer:

Cecilias inredning sa...

Vilket härligt blogginlägg! Jag älskar lakritsglassen, det är salt och sött på samma gång - så gott!

Anna-Karin sa...

Hej Sarah,
Vilken fin blogg du har!
Din butik verkar jättemysig. Jag gillar också gammaldags lantinredning, särskilt nerifrån Europa. Själv har jag en butik med Asiatisk inredning, så det har mest blivit den stilen hemma.
Vad kul att ni ska ha trädgårdscafé i sommar, hoppas på mycket sol och fint väder. Utemöblerna ser verkligen jättesnygga ut!