2009-04-01

En vit köksträdgård

Med bara timmar kvar tills vi öppnar vårt nya café tänker jag skriva om någonting helt annat - nämligen en blivande köksträdgård. Det verkar nämligen som om USAs första familj har tagit inspiration av Storegården och håller på för fullt med att anlägga en köksträdgård. Visserligen blir de färdiga innan vi ens har börjat med vår trädgård, men o andra sidan har tjälen gått ur i Washington DC medan vi får vänta några veckor till.


Bild: New York Times

Läs en artikel från New York Times (på engelska) om köksträdgården vid Vita huset här: Obamas köksträdgård

Undrar om de tänker öppna ett café i anslutning till trädgården? Jag kanske borde skriva och tipsa dem om det!!!!!

Nu ska jag fortsätta med att hänga gardinkappor i caféet. Har redan hunnit hämta ägg från Tua på Tua Cultura och kryddor från Kryddhuset i Ljung och senare idag kommer Ann och vi ska börja laga mat. Det rullar på för fullt!

Ha en bra dag!!
kram,
Sarah

3 kommentarer:

minigrisen sa...

Hoppas det gått bra idag på din premiär! Jag kommer snart och tittar till dig :-)

Davida sa...

Ja! Lycka till bästa Sarah! Imorgon kommer jag och mamma!

Målargården sa...

Åhh, va kul du har just nu kan jag tänka. Längtar tills du visar bilder. Hoppas allt gått superbra på premiären. Lycka jättemycket till från mig här uppe i Dalom./ Kram Eva-Mari