2009-03-22

Målafärg i håret!!



Jag vet, jag vet!!! Jag har varit dålig på att visa, i bilder, det jag håller på med just nu (dvs. mina 1.000st olika måleriprojekt i det blivande caféet), men sanningen är att jag är lite konstig när det gäller att pausa i arbetet. Jag kan inte det nämligen. Varje gång jag ska måla glömmer jag att ta med mig kameran, men när jag kommer på att jag behöver ta lite kort så har jag redan börjat att måla och då det är helt omöjligt för mig att sluta med målningen en sekund, gå över vägen till vår bostad, hämta kameran och komma tillbaka.

Det enda jag pausar för är att kissa, svara mobilen (fast inte alltid) och när jag ska sluta därför att målatiden är slut. Det är någon slags tvångsmässighet inom mig som gör att jag vägrar hämta kameran när jag väl kommit igång med målandet. OK, nu fick du nog FÖR mycket information om hur insidan av min knäppa hjärnan ser ut, men jag ville i alla fall ge ett ärligt svar.

Jag kanske kan göra så här istället...om ett par dagar är jag, förhoppningvis, klar med målandet och då kan jag visa före och efter bilder istället. Före bilden blir av samma rum när det bodde en familj där och efter bilderna blir med cafèbord, m.m.

Är det OK?? Hoppas det.

Nej, nu ska jag lägga mig - vad man bli trött i hela kroppen av att måla, fast det är skönt att verkligen få se resultatet av ens arbetsinsats - tillfredsställande heter det visst.

Trött kram,


Sarah.

1 kommentar:

L8 sa...

Och du jobbar på lika intensivt som alltid. Vilken otrolig energi du verkar ha! Men det är klart, det går snabbt mot april nu...

Som det ser ut nu blir det nog inget besök hos dig förrän efter påsk. Men man vet aldrig...

Lycka till med det fortsatta arbetet!