2009-02-03

Kaos

Det blev en lång dag igår. Gick upp kl.03.30 och la mig igen kl. 12.30. Känner mig nästan bakfull idag, fast utan fest och alkohol. Åkte nämligen till England med flyg. Vilken dag det blev. Bl a omdirigerades vi till en annan flygplats när vi skulle landa. Till råga på allt hade jag åkt ifrån min mobil och det blev igen bra dag att vara utan telefon.
Till slut kom jag till mässan. Hade 2 timmar på mig (istället för 8 timmar, som det jag tänkt) att göra allting jag skulle. Lyckades klara av det viktigaste. Fick springa, bokstavligen, överallt för att hinna. Svettet bara rann.

Sprang sedan tillbaka till flygplatsen. Det var köar överallt. Folk som ville fråga, ville klaga, ville veta vad som hände. Varför är inte "ledningen" bättre på att få ut information i dessa lägen? Att inte få information bara gör oss människor ännu mer oroliga, stressade och otåliga. Väldigt jobbigt var det i alla fall. Så mycket stress.
Oroliga människor på Gatwick Flygplats igår - bild news.sky.com

Vet inte riktigt hur, men jag lyckades ta mig hem inatt ialla fall. De allra flesta avgånger var inställda, men jag hade gått upp till vänthallen i alla fall därför att det, enligt rykte, kanske skulle gå ett plan till Köpenham. Jag visste att jag hade missat vidareflyget till Göteborg, men väderleksrapporterna i England visade ännu sämre väder på gång, så jag bara ville komma därifrån om det var möjligt. Plötsligt får jag se en avgångstid för Göteborg från Gate 62. Vad??? Jag hade fått info vid biljettkassan tidigare att Göteborgsplanet skulle omdirigeras. Då sprang jag bara, så fort jag kunde till Gate 62. Väl framme berättade jag min situation för personalen där och höll tummarna att det 1) skulle finnas en ledig stol och 2) de skulle kunna boka om min biljett utan att jag behövde gå ner till biljettkassan igen - och det gick, tack och lov!!

Blev så glad och tacksam att få träffa min man på flygplatsen. Kändes som om jag hade varit borta en evighet, fast det var mindre än 24 timmar sedan jag åkte hemifrån.

Jag vill ha en lugn, fin vecka nu. Inga överaskningar och ingen hets, tack.

Önskar dig en fridfull dag.
Kram,
Sarah

Hoppas jag får tag på varor till butiken, trots utebliven orderskrivning igår - annars kanske det ser ut så här när butiken öppnar i mars. Bild humboldtonline.com.


8 kommentarer:

Lotta sa...

OJ OJ OJ!! Det ordnar sig nog med varorna, det är lite oväder i England va? var det därför flygen strulade? Ta du en kopp te och pusta ut! det låter som du behöver det!
Kram Lotta

Sarah James Larsson sa...

Tack Lotta. Det är precis det jag gör nu - dricka te alltså. Det blir alltid lite bättre med en kopp te. Egentligen ska jag vara på lagret idag, men jag orkar bara inte. Ha det gott. Kram, S.

minigrisen sa...

Jösses vilken stress! Tur du har en lugn och harmonisk miljö att komma hem till! Kram

Min vita framtid sa...

Oj vilken hektisk dag! Jag förstår att det är skönt att vara hemma i lugnet nu. Bilden på flygplatsen ser ju inte alltför rolig ut. Jag hade fått klaustrofobi för längesen där! :-)

Kramar Benita

Målargården sa...

Usch, va jobbigt. Sånt gillar jag inte de få gånger jag är ute och reser. Då skall man vara i tid för att känna lugn och harmoni. Vilken tur att det ordnade sig för dig.
Du gör rätt som tar någon lugn och harmonisk dag då och då. Det skall jag också göra.....i mars!!
Ha det så jättebra/ Kram Eva-Mari

Cecilias inredning sa...

Vilken otur!!! Jag tor ändå att du som vanligt kommer att ha fantastiska varor när väl butiken öppnar, du han ju se lite grann i alla fall och kan ju beställa från Sverige. Ta det lugnt!

kram Cecilia

Sandra sa...

Hej Sarah!
Jag ser sååå fram emot att komma och titta till dina nya projekt, kan knappt bärga mig! Så kul att du satsar här ute i bygderna.
När i mars öppnar du upp?

Kram
Sandra i Murum

Sarah James Larsson sa...

Hej Sandra!
Tack för uppmuntran!! Butiken öppnar den 1:e mars (det är 100% säkert). Kaféet öppnar den 2:e april (om allting går enligt planerna - håll tummarna!). Trädgårdsprojektet inledsofficiellt den 1:e maj (igen - om inte det uppstår större problem på vägen...små problem blir det ju alltid). Ett långt svar till en kort fråga!! Ha en skön helg. Kram, S.