2009-02-14

Organiserat kaos

Tänkte ge en avrapportering.

Här fortsätter kaoset - fast i mer organiserad form (dvs. hur det alltid fungerar här på Storegården).

Gästhuset i vår trädgård har nu fått fungerande jordvärme. Det som kvarstår är mest målning och tapetsering invändigt. Deadline har vi i maj då det kommer ett gäng från tidningen Lantliv som ska fota. Massor av tid fram till dess kan jag känna just nu...men du vet hur tiden bara springa iväg...

När det gäller butiken så ser inte rummen där särskilt inspirerande ut just nu. Alltså, precis som det ska vara strax innan vi öppnar igen. Som tur är har vi förberett oss för premiären ganska många gånger nu, så vi bry oss inte om kaoset längre - det blir jättebra när vi öppnar den 1:e mars - det vet jag.

Vårt nya café kommer att öppna den 2:e april, om inga jättestora problem dyka upp innan. Just nu håller jag på med beställning av köksutrustning samt målning ner i källaren och inne i vardagsrummet. Det verkar rulla på enligt planer.

Trädgården kör vi igång preliminärt den 1:e maj. Jag återkommer om detta projekt längre fram.

Det känns jättespännande att vi blir fler medarbetare i år och jag vill gärna berätta lite om personerna som du kommer att möta hos oss framöver. Lovar att återkomma senare med en liten presentation om Storegårdens nya arbetslag för 2009.

Nu blir det allahjärtansdagfirande. Iklädd min nya klänning ska jag ut och spisa. Härligt.

Avslutar med en bild från Shepherds nya katalog. Du kanske minns när jag skrev om gänget som var här i december och tog några bilder i vårt båthus (se inlägget från 3:e december 2008). Häromdagen fick jag ett ex. av den färdiga katalogen. Underbart vackra bilder, tycker jag. Här nedan ser du ett exempel som jag har scannat in.

Ha en fortsätt skön helg.
Kram,
S.

Bild från Shepherds nya katalog

7 kommentarer:

L8 sa...

Vad kul att det närmar sig öppningsdags! Jag har längtat sedan förra besöket i december. Jag tänker ta med mig dottern och besöka dig. Men vi kommer inte första dagen, för vi vill gärna kunna fika oxå:-)

Vad fin bilden blev! Men ni har ju otroligt fint, så det är ju egentligen inte så konstigt.

Målargården sa...

Men du, vad du ligger i! Allting kommer nog att bli jättebra när ni väl är igång. Så spännande!
Kul att få fler medarbetare kan jag tänka.
Vilken vacker bild från ditt båthus!

Hoppas kvällen blir trevlig, själv har jag och mannen förlovningsdag i dag ( 19 år)......åren skall man inte säga för då börjar man fundera över hur gammal man blitt!!!!Eller gammal och gammal.....allt är relativt. Livserfarenhet har man fått.
Hur som helst så blev den en god middag med bubbel först och sen vin till maten./Kram Eva-Mari

Cecilias inredning sa...

Så fin Shepherd-bilden blev!!! Det är så mysigt ute hos er, längtar tills ni öppnar igen!

Behöver ni hjälp med espresso m m i caféet har ju jag flera i min omgivning som är experter på det och jobbade ju själv på Deli etc i perioder - säg till om ni behöver hjälp!

kram Cecilia

minigrisen sa...

Vad roliga grejer du har framför dig! Lite kaos måste det få vara, annars blir det inte bra till slut. Sköt om dig och glöm inte av att ta det lite lugnt emellanåt... Kram

Davida sa...

Åh jag saknar totalt inredningsinspiration när jag inte får vara hos dig ju.. Det märks på min blogg för jag skriver ju bara om smink! Jag kommer att stå och banka på dörren den första mars!
Kram!

8 hektar sa...

Längtar tills du öppnar igen!
Ha det bäst!
Kram/c

Davida sa...

Jo! Hemligheten med sojakorv ligger i kryddningen! Jag häller på cayennepeppar, curry och spiskummin! :D