2009-02-22

Every day, in every way, it´s getting better and better

Hej!

Just nu finns det ljusglimtar mellan molnen. Det målas och flyttas och bäras för fullt och det mesta ser ut som om en bomb har exploderat mitt i alltihop, men jag ser att det går framåt - och med bara 7 dagar kvar tills butiken öppnar igen är det en himla tur det!!

Mera ljus...
för några dagar sedan höll jag på ungefär så här med min dator:
Bild: spacemermaid.urbanblog.dk

Bild: askpang.typepad.com

Men efter akutintag på datorsjukhuset i fredags och installation av en ny hårddisk (ja, det gick att rädda filerna från den gamla hårddisken också - tack och lov!) så svävar jag bara på moln. Vilken lyx att ha en frisk dator!

Var tvungen att lägga in denna serieteckning - den är bara bra:

Bild: blaugh.com

Och mera ljus...imorgon ska jag träna på gym i en timme - igen. Ja, det är sant. Jag har börjat mitt nya liv, gått från ord till handling och lyfter skrot och springer på löppband, mm. i en timme, tre gånger i veckan. Gjorde det 3 gånger, som planerat, i förra veckan och ska fortsätta imorgon. Jag har till och med tackat nej till möten därför att de skulle krocka med min träning. Träningspassen är inskrivna i kalendern (fick tips att göra det - planera in träningen som om det vore ett viktigt möte) och måste prioriteras. Att leva på (ur-)gamla meriter visade sig inte hålla längre när jag sabbade hela ryggen bara genom att lyfta någonting sådär halv tung för några veckor sedan. Så se upp Herr Svartzenegger (bokstaveras det så??) - här ska musklarna byggas!! Fast allvarligt talat så känner jag redan att jag blivit piggare av att träna - placeboeffekt antar jag, men vad fasan! Jag är inte stolt. Jag tar gärna en placeboeffekt - bara man känner sig bättre är det väl bra!

Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

L8 sa...

Tack för dagens gapskratt! Bilderna var underbara!!! Det kunde varit jag...

L8 sa...

Glömde säga: Vad bra att du har börjat träna! Vi behöver det.

Och så längtar jag till besök hos dig. Hade tänkt vänta tills du fått fart på mat/fikastället också, men det får nog bli medtaget fika vid muren en gång till. Och sedan besök igen. Med sopplunch!