2009-02-23

Bullar av Stål - I love it!!!

Hade precis kommit in från dagens målning i butiken och tittade ner på tidningen på köksbordet som var öppen på TV-sidan. Då ser jag att det hade precis börjat ett program som handlar om att baka bröd. Brödbakning har blivit ett av mina nya intressen i och med att vi ska starta café här i april. På nattduksbordet ligger en bok som handlar om just bakning av "artisan" bröd.

På med "Bullar av Stål" på SVT2 (kl. 19.30) och jösses, vilka underbara människor och vilket underbart program. Bara så rätt på alla möjliga sätt. Jag älskar Camilla Plum (hon som bakar)!! Det var väldigt länge sedan jag har hunnit eller orkat följa någon tv-serie, men nu blir det ändring på det!

Såg du inte kvällens avsnitt får du fler chanser därför att det sänds igen den 28/2 och 1/3 (enligt Borås Tidnings TV guide)

Bild: Camilla Plum - världens tuffaste brödbakerska
Natti natti!

5 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Hon verkar veta vad hon sysslar med :)

Har du sett cookie-receptet hos mig? *rekommenderas*

Lotta sa...

Måste lägga in påminnelse om det programemt! tack för tipset!
Ska försöka lura min man att åka till Eriksberg en dag när du har öppet(vi ska studiebesöka en mjölkrobot där) så då kan vi ju studiebesöka dig också! *ler oskyldigt* :)
Kram Lotta

minigrisen sa...

Hurrudu! Var tränar du? Kanske på samma ställe som jag? Vi måste ju samordna det så vi kan svettas lite ihop i så fall. Jag är i alla fall på Concept i HJA. Kram

Davida sa...

Jag väntar bara på att någon ska säga att man inte får jämföra lantbrukets husdjur med människor :D

Sarah James Larsson sa...

Fam.A: Cookiereceptet är nu kopierad. Går säkert att smaka på någongång efter den 2:e april 2009 på ett litet café som ligger alldeles runt knuten från dig (låter jätte, jättegott). Tack för tipset.
Lotta: Du är hjärtligt välkommen på studiebesök! Vi tar gärna emot vilsekomna-makar oxå.
Anna: ja, vi tränar på samma ställe! Måndag, onsdag och fredag förmiddagarna är jag där - idag var det bara jag de första 20 minuterna (det var till och med släckt i lokalen när jag kom dit - fick leta efter strömbrytarna!) så det hade varit trevligt med lite sällskap!
Davida: jag kanske ska förklara för andra som har läst din kommentar att detta var ett svar på min kommentar på din blogg - i fall om någon undrar hur lantbrukets djur smög sig in här helt plötsligt! Davida - du är priceless!