2009-01-15

Äntligen fri!!!

Det känns så idag i alla fall. Det hemska egenkontrollprogrammet lämnades in till de berörda instanserna för en tycka-till runda igår. Så nu kan jag göra någonting annat ett tag.

Visserligen kan det hända att jag får omarbeta alltihop om några dagar, men jag vill inte tänka på detta nu, utan bara NJUTA för fullt av att vara fri från de hemska tankarna i några dagar. Underbart.

O andra sidan finns en massa andra härliga administrativa arbetsuppgifter som jag egentligen borde köra igång med nu. Bläääh, vad jag ogillar admin.

Tack för alla tröstande ord förresten. Jag återkommer igen om jag behöver mer stöd lite längre fram (om/när jag får omarbeta hela planen!!!).

Om roligare saker...igår hälsade jag på 3st underbara minigrisar hos Anna (kolla hennes blog Minigrisen på min blogglista). Grisarna är faktiskt ännu mer bedårande i verkligheten än på bild kan jag tala om. Och intelligenta djur är de också (kanske kan jag lämna egenkontrollprogrammet till dem om det behöver bearbetas förresten! "Hur gick med omskrivningen?" "Ja, det var svinenkelt!!!!). Chico kunde följa instruktioner från matte hur bra som helst. Och så har de riktigt intelligenta ögon. Det ser verkligen ut som om de förstår allting. Människorna som bor där med grisarna är rätt så huggliga de med. En härlig eftermiddag blev det.

Det går framåt med förberedelserna för Storegården Country Garden oxå. I tisdags åkte jag iväg och träffade en leverantör som jag eventuellt tänkte samarbeta med. Vilken inspiration jag fick. Du vet hur det är när man träffar någon för första gången, men det känns som om man har känt dem jättelänge och man bara vet att de är bra....ja, så upplevde jag mitt möte. Sedan hade den här mannen så många projekt och idéer på gång att jag kände mig riktigt slö i jämförelse. Sånt ger energi tycker jag - ja, fasan...kan han så mycket så kan väl jag fixa det lilla jag har för mig. Helt underbart!

Och idag har jag träffat ytterligare en trädgårdsleverantör som var här och hälsade på oss här på gården. Också en trevlig typ.

...och med det sagt, ska jag vinka adjö. Nu ska jag på ett möte och träffa några andra kvinnliga företagare som också jobbar här i Od/Alboga. Bl a ska vi diskutera ev. gemensamma upptåg framöver. Woman-power!!

Avslutar med fler inspirationsbilder för trädgårdsintresserade (kolla vilken underbar disk/planteringsbänk här nedan!):
Bild: countryliving.com

Bild: rka.com

6 kommentarer:

Husångest sa...

Trevlig blogg. Gillade portalen och grinden!

minigrisen sa...

Planteringsbänken - vill ha!!!
Tack för senast, det var jättekul att ha dig och M här! Vi ses snart igen. Kram

Målargården sa...

Va härligt, passa på att njuta några dagar nu. Allt går säkert bra, skam den som ger sig.
Underbar planteringsdisk, den skulle sitta som en "smäck" här på min gård.
Visst är det härligt när man träffar någon och allt bara stämmer. Lycka till och njut nu i helgen. Här är -17 grader i dag så det är myggfritt. Ingen snö har vi heller så det känns lite konstigt med sån kyla. Snön kommer hoppas vi som jobbar med Vasaloppet och går in i en otroligt hektisk arbetsperiod, men, men bara att bita i hop. Det är Vasaloppsveckan vi lever av till stor del. /Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Hej Sarah, finns det någon som kan mäta sig med dig när det gäller energi? Har svårt att tänka mig det!! Nu blir vi snart lantbor, idag har vi skrivit köpekontrakt med ett härligt par som köper vårt hus i Göteborg, och flyttar alltså till gård i Horred i juni, men behåller än så länge vårt hus, Björkåsen i Broddarp, så du lär se mig även i fortsättningen. Kram från Marguerite och lycka till med alla dina projekt!

Davida sa...

Hej! Hur i allsindar hittade du min blogg? Roligt att få en liten kommentar iallafall :) Kram!

Cornelias hemligheter sa...

Hej Sarah!

En riktigt bra fortsättning på det nya året med förhoppningar om ett bra företagsår för dig!!

På tal om grisar så håller jag med dig om att de inte är de svin som ryktet säger om dem!! Hade själv en gris en gång. Så fräck! Så fort man visslade på dem kom de
...
Gillade dock inte att de gick till slakt sedan...kunde inte äta köttet...De blir ju tama som hundar! Och min hund vill jag ju inte äta!

Vår hund har fått lov att föröka sig i mellandagarna så nu skall "mormor-matte" och "Farmor-matte" på ultraljud i veckan med den dräktiga (förhoppningsvis)lilla tiken.

Hugo finns förövrigt att beskåda i Höökskatalogen :-) Modell för ett halsband!

Hoppas att ni alla mår bra!

Kram Connie