2009-01-03

God fortsättning!

Hej!!

Hur blev Julen? Här var det väldigt, väldigt lugnt och det är nog bra med tanke på hur mycket jobb det blir framöver.

Men inte har jag legat på latsidan inte. Utan jag har förkovrat mig i Egenkontrollprogrammets underbara värld. Härligt upprepigt, långtråkigt, tjatigt...och tyvärr nödvändigt! (fast det är klart att man förstår varför, men oj vad segt arbetat det är!!!). Det är nästan klart i alla fall. Hoppas att det duger som underlag för café-planerna. Först när underlaget har blivit godkänt kommer vi att börja med det fysiska, dvs. att göra om i köket och övriga utrymmen i huset där caféet ska flytta in. Håll tummarna för oss!

Ytterligare inspiration för caféet fick jag i alla fall häromdagen då jag hittade ett härligt paket från min brevväninna Äwa. (Äwa bor ganska långt norrut i Sverige och vi har ännu inte hunnits att träffas - hoppas vi kan ändra på det i år).Paket innehöll bl a ett recepthäfte/liten bok med recept från Café Bagarstuga. Vad glad jag blev! Tack, tack, tack Äwa!!
Äwa vet inte detta, men jag har tidigare läst om och blivit inspirerad av detta café på en av mina favorit bloggar, Målargården. Du kan själv läsa Eva-Maris inlägg om Café Bagarstuga här: Blogginlägg på Målargården om Café Bagarstuga (och lite annat) Så det kändes nästa som om Äwa hade läst mina tankar när jag plötsligt stod med denna bok i min hand!!!

Du kan också besöka Café Bagarstugans egen blogg här förresten: : Bagarstugans blogspot

Visste ser allting så himla gott ut?! Sedan tycker jag att Eva-Mari är väldigt duktig på att fotografera så att det nästan känns som om man har varit med på det hon tar kort på. Roligt.

Ja, det var allt jag hade för idag. Bye for now!


Inspirationsbilder för caféet från bhg.com

13 kommentarer:

minigrisen sa...

Alltid bra med lite inspiration! Men jag tror dina egna idéer räcker väldigt långt ändå :-). KRAMIZ

Lotta sa...

Ser SÅ mycket fram emot att få komma till dig i vår istället eftersom det o det andra o tredje med för den delen satte käppar i hjulet för mig att besöka din butik FÖRE jul! STORT lycka till med ditt projekt!
/Lotta

Maria sa...

Hej och god fortsättning på det nya, inspirerande och nytänkande 2009. Det är alltid lika roligt att få nyhetsmail ifrån dig. Det låter mycket spännande med dina nya projekt, ser framemot ett besök hos dig.

Lycka till!

/Maria

Maria sa...

Hej och god fortsättning på det nya, inspirerande och spännande 2009. Det är alltid lika roligt att få nyhetsmail från dig. Ser fram emot att få komma på besök.

Lycka till.....!

/Maria

Lena A sa...

Hej!
God fortsättning på 2009.Ser verkligen fram emot att få besöka dej i vår och att få se de nya projekten.Lycka till!/Lena

Målargården sa...

Tack, va du är gullig som skriver så rara fina ord om mig och min blogg. Jättevarm i hjärtat blir jag då. Bakverken i den boken kommer att ta dig långt och börjar du baka saffransbullarna med pinjenötter och vit choklad....ja då får du fortsätta. Så blev det för mig under julen.....=). Hoppas nya året fortsätter i härlig anda och att ditt kontrollprogram går bra (vad det nu är förnågot...har inte riktigt pejl på det) / Kram Eva-Mari

Målargården sa...

Oj,så tokigt det blev. Lämnade nyss en kommentar men den försvann.!
Tack. Så gullig du är som skriver sånna fina ord om mig och min blogg. Jättevarm i hjärtat och otroligt glad blir jag då.
Den receptboken tar dig långt i caféernas värld. Börjar du baka saffransbullarna så får du fortsätta....jag lovar./ Kram Eva-Mari

Lisbeth sa...

Hej & vad trevligt att du upptäckt bagarstugan!
Stort lycka till med cafe' bildandet!
Må gott hälsar Lisbeth i bagarstugebloggen ( som fick tips av Eva-Mari / Målargården att recepten sprider sig.)

Sarah James Larsson sa...

Vilken uppmuntran jag får av er! Tack!! Lisbeth/Bagarstugan ... kanske kan Bagarstugan göra ett gästspel hos oss någongång - det hade varit roligt.
Kram, Sarah.

Cornelias hemligheter sa...

Vad ROLIGT med caféidén!! Blir ju toppen tillsammans med din andra idé; kitchen! Å i vilken härlig miljö! Helt rätt!
17 vad flitig du är! Själv sitter jag mest på ändan och läser mig till den kunskap jag behöver senare...och att jag sitter mycket märks...på jeansen( och på dammråttorna)! :-)
Kram å lycka till med igångsättningen av dina projekt!

//Connie

Guldkant På Livet sa...

Vilka ljuvliga cafébilder!!! Och blogg! Och va kul att du har häftet med Bagarstugans bakverk! Mari.

Lotta sa...

Hej Sarah!
Om du såg en bil åkande förbi dig lördag 10 januari mitt på eftermiddan VÄLDIGT långsamt så var det jag!!! Helt oplanerat for jag till Herrljunga för att köpa en kamin och tänkte bara se hur det såg ut hos dig eftersom jag vet att det är stängt. MEN GUD VAD FINT DU BOR!!!!!!!!!!!! Vad vackert!!! Vilket ställe!!! Vad fint ni har renoverat!!! Jag kände hur tungan åkte ut och hur jag dreglade så snälla du, kan du lossa den och skicka hem den till mig? ;-)
Till alla andra kan jag bara säga att det är värt väldigt LÅNG resa att åka till Sarah!!!
Kram Lotta!

Sarah James Larsson sa...

Till Lotta: Som jag har precis skrivit på din blogg...VARFÖR STANNANDE DU INTE TILL NÄR DU KÖRDE FÖRBI ???!! Nästa gång måste du lova att du gör det. Jag kan bjuda på kaffe!! Jag är engelska - vi behöver inga artiga förbokningar vid besök...har jag inte städat på en vecka och går fortfarande i morgonrock gör det ingenting utan besökaren får ta oss som vi är och passar det inte alls så säger jag bara till. Lova att du knacka på nästa gång! Hälsningar, Sarah.