2009-01-28

Fullfart på franska

OOO la la - vad jag har shoppat i Frankrike! Hittade massor av underbara, fina, fina nya saker till butiken. Och ryggen, ja den höll tack och lov!!

Nytt för i år då...bl a har jag hittat världens underbaraste korgar (ska vara MYCKET naturkänsla hos oss i år), tillverkade efter gamla, franska modeller. Hade ingen aning om att det fanns så många olika korgar (fast jag kan inte påstå att jag har funderat på ämnet tidigare heller om jag är riktigt ärlig).
Hos denna lilla franska Monsieur fanns det bl a päronkorgar (ett flertal olika sorter), äpplekorgar (ett flertal olika sorter), vitlökskorgar, tomatkorgar (ett flertal olika sorter), potatiskorgar, mjölkorgar (ja - det är sant!), smörkorgar (jooo), körsbärskorgar (ett flertal olika sorter), brödkorgar i så många olika formar att jag tappade räkning, olika korgar till fisk och skaldjur, svampkorgar i massor, mm., mm., mm.
Gissa om det var lätt att välja!? Försökte övertala säljaren att de skulle ta hela lagret med sig och hälsa på oss i Sverige (vi kunde ha en jättestor korgmarknad), men han verkade inte så pigg på förslaget - "trop froid" sa han bara (betyder: too cold).

Nu får jag avsluta. Massor av admin att göra (den tråkigaste delen av en mässbesök).

Kram,
S.
PS. Bilden här nedan visar gamla franska smörkorgar. DS

Bild:picassaweb.google.com/lesage.mallet

7 kommentarer:

minigrisen sa...

Wow jag som älskar korgar! De på bilden är ju perfekta.. kommer du att ha såna med?! Kram

Sarah James Larsson sa...

Visst är korgarna på bilden underbara...problemet är priset bara. Tror de kostar runt 3.000:- i den storleken (och det är faktiskt étt riktigt bra pris i jämförelse med andra leverantörer. Stora korgar kan hamna på upp emot 10.000:-!!!). Synd därför att det hade varit urkul att ta hem sådana. Kram, S.

8 hektar sa...

Härliga korgar!
Längtar tills du öppnar igen!
Ha de bra!
Kram/c

Lotta sa...

Jag försöker spara pengar nu! (jättelätt när man renoverar kök och inte får betalt för sin mjölk men...;-))
Så kommer jag och spenderar sen!!!
"MÅSTE" ju ha nytt pynt o så till nya köket:-)
/Lotta

Målargården sa...

Så bra med en lyckad resa. Korgar är härligt och det ger verkligen en lantlig känsla när de är upphängda i taket. Kikar bara in en snabbis innan "kojjen". Kan inte låta bli även om jag inte gör några nya inlägg på ett tag./Kram och Tjingeling....Eva-Mari

Anonym sa...

Härlig att kolla runt o läsa dina inlägg. Ja korgarna på bilden VILL HA men priset var nog inte så bra, men NJUTA kostar inget. Ja till Er butik måste vi nog ta en tur, den har en massa villa ha saker är mycket nyfiken på korgarna. Kram o lycka till framöver,önskar en bloggtassare

L8 sa...

Längtar tills du öppnar! Då kommer vi och shoppar och äter. Ska bli kul!