2009-01-12

Fortsättningen fortsätter och fortsätter och fortsätter

...tyvärr så började denna fortsättning med utformningen av det underbara Egenkontrollprogramet för vårt blivande caféverksamhet och sedan har det bara pågått och pågått och pågått.
Nu är det långt efter midnatt, jag har hållit på igen idag sedan 13-tiden och jag får nog bara erkänna att det blir en dag till med samma tema imorgon. Inte roligt.

Nästan värst av allt, ikväll hittade jag en i stort sätt färdig mall som en kommun i västra Sverige har skrivit som exempel. Jag bara fråga - varför har inte alla kommuner publicerat liknande mallar som är lättillgängliga och så här omfattande???? Denna mall var så himla välgömd (den hittades inte när jag skrev "Egenkontrollprogram" utan först när jag sökte på någon liten detalj som ingår).

Har tidigare Googlat säkert 1.000 gånger för att hitta en bra mall, men har bara funnit texter/instruktioner som i bästa fall är halvbra och som gör att man får ännu fler frågor att ta ställning till som måste tas upp och svaras. Ja, ju mer man läser och skriver desto mer växer uppgiften. Känns smått surrealistiskt.

Nu är jag uppe i 97 sidor (tror jag). Den färdiga mallen jag hittade ikväll är på ca. 50 sidor *Suck* Visst skulle jag nu kunna övergå till den nya mallen som jag har hittat, men i och med att det ändå måste bearbetas och ändras på en massa ställen för att fungera för just min verksamhet så tar det nog längre tid än att göra färdigt min egen version...men hade jag haft mallen strax efter Jul när började med det hela hade det säkert varit klart och iväg skickat två dagar senare!!!! ARRRRRGGGHHH!

Jag får bara hoppas/tro att det var en mening med det hela...tänk positivt Sarah, tänkt positivt Sarah, tänkt positivt Sarah, tänkt positivt Sarah.

Innan jag avslutar måste jag infoga några trevliga bilder på inspirerande trädgårdar. På tisdag ska jag besöka en ev. leverantör till trädgårdsförsäljningen jag hade tänkt att ha i caféets trädgård. Jag får ägna min drömmar åt trevliga trädgårdsämnen istället för att deppa mig till sömns med funderingar om och kring kontrollprogram...

Good night - sleep tight - mind the bugs don´t bite!

Bilder från countryliving.com

5 kommentarer:

Lotta sa...

Jag är ju SVENSK!!! ;-) Kan inte med att bara stanna o få en kopp kaffe! , kanske att jag hade stannat om inte kaffe redan väntade på mig lite längre bort från dig! nånstans bortåt Öra typ,(Hade varken hittat dit eller hem om jag inte fått detaljerad karta av den jag skulle till!)
Nästa gång stannar jag hos dig även om det inte är öppet, jag LOVAR!!! :-)
Kram Lotta

minigrisen sa...

Sånt är krångligt! Men finns det inte hjälp att få från kollegor i branschen, eller branschorg. el. nåt?
Bilderna är verkligen inspirerande! När kan jag komma förbi o lämna tillbaka filmerna?
Kram

minigrisen sa...

Klart du får komma! Vem är M? Spelar ingen roll du får ta med dig vilka du vill! Jag är hemma på onsdag, nu är det inskrivet i kalendern med . Vad kul! Kram

Cecilias inredning sa...

Don't give up quite yet!!! Det kommer att fixa sig, det låter ju som om du gjort det mesta redan!

Hang in there!

kram Cecilia

Tjohalia sa...

Pappersarbete är aldrig roligt, det är bra du tänker positivt :)

Vilka vackra trädgårdar! Kram Sandra