2008-12-15

Nu är det kört!

Ja, nu är det verkligen kört. Det finns ingen återvändo (säger man så på svenska? Du vet vad jag menar hoppas jag). Just nu skickade jag ut ett julkort till alla våra gäster (de som är med på vår mejling lista i alla fall) och förutom att skriva "God Jul", etc. la jag till att vi återkommer den 1:e mars med STOREGÅRDEN COUNTRY KITCHEN och STOREGÅRDEN COUNTRY GARDEN!!!! Ahhhhh!!!! Nu har jag gjort det, sagt det offentligt, på riktigt, så nu MÅSTE JAG LEVERERA. Dygt 2 månader har jag på mig. Hur ska det gå????

Julkortet där jag har offentliggjort nästa års huvudvärk (x 2)


Varför gör jag så här? Jag skulle kunna ha ett lungt liv här i Alboga. Jag skulle kunna surfa på lite på vågen som finns, istället för att behöva paddla så förbaskat hårt hela tiden. Butiken fungerar ju. Jag skulle kunna börja umgås med vänner igen (om det finns några kvar som kommer ihåg mig!), ta lite tid ledigt istället för att jobba 7+ dagar i veckan.

Vad är det som driver nötter som mig egentligen? Ja tack, en stor, fin dosa migränsfrämjande arbetsrelaterade problem tack, det vill jag ha som julklapp i år...

Jag bara känna instinktivt att om jag låter bli att utveckla Storegården så kommer alltihop att kana baklänges. Förstår du vad jag menar? Att det finns ingen som heter "stå stilla" utan man måste sätta fart hela tiden, annars backar man. Har jag rätt eller fel? Jag vet inte, men om inte man följer sina instinkter och allting går åt pipan så har man bara sig själv att skylla, eller hur var det nu igen...

Två nya verksamheter på lika många månader...går det tror du?

God Jul till Dig själv Sarah James Larsson - köp en storpack Ipren till det nya året.

12 kommentarer:

minigrisen sa...

Hahahha, ja du, vad ska jag säga!? Jag tycker ju det är jättekul att du är så driftig, vi behöver fler av dig i vår vackra kommun! Du har lyckats strålande med butiken och Garden & Kitchen kommer att gå utmärkt med, men visst blir det tufft. Du får hojta när du behöver hjälp! Ang. Wilda så hittar du hennes skapare på den offentliga bloggen "http://corneliascottage.blogspot.com/".Och nä.. jag känner inte alla :-), men jag är nyfiken på livet och på människor.

Cornelias Cottage sa...

Hej Sarah! Såg din kommentar hos Minigrisen om Wilda. TACK!!! Vad glad jag blev för de uppmuntrande och fina orden. Ja, Wilda är tack och lov påhittad och är egentligen en hel bok som jag skrivit. Jag la ut den i bloggform för att se vad folk tyckte. Vad förlagen tycker vet jag redan =(

Jag är som du, tar ständigt på mig nya utmaningar, just när allt bara flyter så lugnt och fint. Varför man älskar att streta på i uppförsbacke är ett litet mysterium! Så det är därför jag lagt Wildabloggen lite på vänt. Orkar inte riktigt med att vara inspirerande där. Men...med så fina ord från dig och Minigrisen så får jag ju trots allt kraft. Vi får se till julledigheten.

Kram och välkemmen till Cornelias Cottage

Målargården sa...

Oj, va spännande det låter. Ser jag verkligen fram emot när det blir dags. Förstår vad du menar....knappt har man avslutat det ena förrän man börjar med ett nytt projekt. Ta en glögg och ta det lite lugnt nu när julen infinner sig så fixar du det utan problem./ julkramar fr Eva-Mari

Cecilias inredning sa...

Hej Sara!

Jag tror att du kommer att klara det - vilket spännande och kul projekt!!!

God jul och gott nytt år! Försök att ta det lite lugnt några veckor i alla fall, innan du tar itu med allt det nya!

kram Cecilia

L8 sa...

Hej Sarah!
Besökte din butik första gången idag tillsammans med två väninnor, (det var vi som stod vid muren och fikade), och blev bara SÅ förtjust i den och allt annat runt omkring. Ser fram emot att få komma shoppa och äta soppa (oplanerat rim:-) ) till våren! Vilken energi du verkar ha! Härligt med människor som förverkligar sina idéer!!

Hej från L8

Målargården sa...

Hallå, hej hopp! Lever du efter de sista dagarnas jäkt och stress. Förstår att alla butiksägare har jobbat järnet fram till julafton. Hoppas du får några dagars ledigt och God fortsättning på dig/ Kram Eva-Mari

Sarah James Larsson sa...

Hej!!!!! Ja, jag har överlevt Julen. De sista dagarna innan var väldigt hektiska, men nu har jag bara slöat i flera dagar och börjar känna att det rycka i benen igen. Tack för alla uppmuntrande ord! God forsättning till alla! Snart sätter jag fart. Kramar, Sarah

Lotta sa...

Vilken superenergi du har och det smittar av sig när man kommer och besöker dig!! Lycka till med dina projekt och det skall bli SÅ kul att komma och kika runt hos dig i mars, jag ser fram emot en sopplunch innan jag shoppar.
Kramar Lottaspyssel

Sarah James Larsson sa...

Hej Lotta! Tack för dina uppmuntrande ord. Hopps soppan kommer att smaka gott. God fortsättning. Kram, S

8 hektar sa...

Gott Slut och Gott Nytt År!
Ha det bäst!
Många Nyårskramar från C och Mamma
Ser verkligen fram emot middagen...:-)

purple sa...

Fniss, ja så kan det vara ibland, kanske det blir en välbehövlig push! Annars kan man ju alltid ta tillbaka det eller senarelägga. God fortsättning!

minigrisen sa...

Ett riktigt Gott Nytt och spännande år önskar jag dig! Kram