2008-12-14

Julsång

Ikväll var det Julbord i byn och därför har jag varit servitris och 1:e vice diskare på Alboga Gamla Skola. Nu har jag trötta fötter och torra händer, men det var väldigt roligt att jobba där - arbetslaget är det samma varje år och alla är så sköna, så det känns inte riktigt som om man jobbar. Det är först när man kommer hem att man inser hur trött man är...

...trött, men samtidigt pigg. Varför blir det så? Samma sak händer om jag har varit på möten som slutar sent på kvällen. Man kommer hem, hur trött som helst men kan inte sova för att hjärnan snurrar så.

Kände mig lite nostalgisk när jag kom hem. Tänker på Jul i England. Gick in på You Tube och hittade en härlig julsång, med körpojkar i katedralen och hela baletten. Härligt. Jag gissar att Harry Potter är stilikon bland dessa pojkar. Ser minst 4st Harry Potter look-alikes.

God natt.

2 kommentarer:

minigrisen sa...

Jösses vilken pipa han hade, den första grabben! Jag har aldrig några problem att somna, jag är lyckligt lottad! Nu är det frukost! Kram

minigrisen sa...

Du har nåt att hämta hos mig! Tack för hälsningen förresten, via Lotta. Kram