2008-12-03

En slitig dag...

...har det varit för många idag på Storegården, fast inte för mig. Idag har jag inte gjort många knop. Jag har mest varit i vägen för ett gäng bestående av fotograf, stylister, AD och modell, som har slitit i slask-vädret för att få fram fina bilder till en katalog för fårskinnstofflor och andra fina saker från märket, Shepherd.
Det var meningen att jag skulle packa upp och placera ut alla de nya varorna som jag fick hem till butiken igår, men vi hade visst lovat bort gården (mest båthuset) till fotogänget idag, så det var bara att finna sig i uppståndelsen. Butikens köket och salongen användes som dressingroom och uppställningsplats och, tja, jag har aldrig varit en som tackar nej till en bra ursäkt för att slippa jobba, så idag har jag bara låtit dagen blir som det blev.

Vilket jobb de lägger ner för att få en handful bilder. Jag fick smygtitta på några bilder från förmiddagens arbete och måste säga att de var alldeles fantastiska. Är du nyfiken att själv se dem får du försöka få tag på den nya Shepherd katalogen när den kommer ut.

Här kommer några bilder som jag tog under dagen "mellan akterna" om man säger så - när fotogänget kom upp till butiken/dressingroom mellan tagningarna.

Om du tror att du känner igen modellen, så gör du troligen det. Jag undrade om hon hade besökt butiken tidigare för att jag kände igen henne så väl, men sedan kom jag på att hon har varit med som modell bl a i tidningen Lantliv, så det var därför hon verkade så bekant. Måste säga att de som tycker att modeller har ett glamoröst arbete skulle ha sett lilla Beatrice, som hon heter, idag. Där gick hon i tunnstrumpor och tröja ute i det kalla, fuktiga vädret, nästan hela dagen och inte en enda gång hörde jag henne klaga. Det är proffsigt det. Jag förstår att hon blir bokad på många jobb.

Någon hade lämnat sina skor i hallen!

De medverkande var, från vänster: Anders Ljungermark (fotograf), Karin Lindén (AD), Malin Johansson (smink/stylist), Beatrice Sörensen (modell - Beatrice mellannamn är "Storegård" förresten - lite kul tyckte vi).
Ha en underbar kväll.
Kram,
S.

4 kommentarer:

Målargården sa...

Åh, så roligt att få ha ett sånt gäng på sin gård och göra ett härligt repotage eller reklambilder. Va stolt för det. Förstår att det är mycket att stå i denna tiden men ta en glögg emellanåt också och sätt dig vid en brasa eller ett tänt ljus så att även själen får sitt. Så kul att du lagt till mig som länk. Lycka till under helgen!/ Kram Eva-Mari

Cecilias inredning sa...

Så trevligt det ser ut, men man förstår ju att det är mycket jobb också!

Roliga skridskor i förra inlägget förresten! :o)

Kram Cecilia

Pyssellisa sa...

Åh vad roligt! Jag förstår att de ville använda din fina gård som location...

StyggaLillaLoppan sa...

Åh jag har både tofflor och vantar av Shepard . Me like ! Måste vara jättekul att få vara en fluga på väggen....

Ha en mysig (2:a) advent

Nina