2008-11-03

Oj, vad jag har städat idag

På onsdag är det Bonfire Night Party på Storegården (bilden till vänster visar Guy Fawkes som blev den mest kända av kuppmakarna som låg bakom "Krutkonspirationen" - bakgrundshistorien till Bonfire Night) och även om vi ska hålla oss utomhus för att tända bålen, skjuta upp fyrverkerierna och grilla korven så hade jag tänkt att båthuset ska vara öppen och där ska vi servera kaffe och annat drickbart. Så idag har jag putsat och fejat där...och det känns i hela kroppen ikväll kan jag tala om. Vem behöver träna på gym när man har ekonomibyggnader att städa?!

Förutom att städa har jag även hunnit hämta fyrverkeribomberna. Du kan faktiskt se hur en av bomberna kommer att se ut här - klicka du på länken så kommer du till en inspelning från Hammargrens hemsida: Hammargrens provskjutning

Imorgon ska maten inhandlas. Jag har väntat till näst sista dagen för att veta hur vädret ska bli på onsdag. Det verkar som om det blir en fin kväll (ingen regn) och då tror jag att vi får extra många besökare. Roligt!

Jag lägger ut lite bilder från kvällen senare i veckan (bilden till höger är tagen av fotografen Göran Åberg och visar vårt fina båthus, en härlig höstkväll för några år sedan).


Nu ska jag ta ett långt bad och sedan dricka en stor kopp te. Känns som om jag har gjort mig förtjänt och det idag.

Ha en skön kväll.
Kram,
S.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag och min vän Lisa kommer på onsdag, ser fram emot kvällen med spänning!

kram Cecilia

minigrisen sa...

Snart ses vi, jag o Teresia kommer! Ska bli kul att få se ditt båthus!

minigrisen sa...

Thank´s for a lovely evening! Really enjoyed both the company and the environment! Amasing to celebrate an english tradition in Alboga!
(hoppas det är OK att jag skriver på engelska, känns både kul och rätt)
/Anna

Sarah James Larsson sa...

You are most welcome Anna. Charlotte told me when you´d left that she thought you had brilliant English - so you can feel very clever today! Ha det gott. Kram, S.