2008-11-16

Bilder från Bonfire Night/Guy Fawkes Night

Hej!

Äntligen har jag hunnit plocka fram bilderna från vår fest den 5:e november. Här kommer dem!
Först mötte vi upp vid butiken
Och skvallrade lite runt eldkorgen i trädgården
Sarah hälsade välkommen från traktorflaket (Guy Fawkes sittande bredvid) och sedan ringde man i vällingklockan för att signalera att bålen skulle fyras på.
Sedan tågade vi ner till Båthuset vid sjön
Här går vi med de randiga mössorna (kuppmakar-mössor) och bär Guy fram till bålen
Och här möter Guy sitt grymma öde
Vi väntar på fyrverkerierna
Gubbarna i de randiga mössorna slåss med grillen (grillen håller på att vinna)
Alla fick grilla korv och provsmaka engelsk ketchup gjord på plommon (jättegott)
Och så mötte vi nya bekanta runt grillen
Kön ringlade till fikabordet i båthuset
Men visst gick det att hitta lugna vrån mitt i vimlet...
Det blev ganska behagligt ute också med hjälp av tjocka kläder och värmen från den stora brasan

Mysigt...

Jag vill tacka alla som kom till Storegården den 5:e november. Vilken härlig kväll det blev!

Bamse-stor tack vill jag också skicka till alla med de randiga mössorna som jobbade så idogt hela kvällen (i bokstavsordning): Clas, Leif, Marion, Martina, Mathilda, P-O, Robert, Susanne & Ulrika.

Och tack till Susanne på Seger som var kuppmakarstylist/rådgivare när det gäller de randiga mössorna - de var helt perfekta.

Sist, men inte minst, tack till Guy, som offrade sig utan att bråka det minsta. Kanske bjuder vi in honom nästa år igen.

Ha det gott.

Kram, S.

4 kommentarer:

minigrisen sa...

Fina bilder, har verkligen täckt upp hela kvällen! Tack igen! Kram

zinkbaljan sa...

Ni verkar ha haft jättetrevligt! Såå mysigt!
Kram

Lotta sa...

Åhh så mysigt ni ser ut att ha haft det! Hoppas att jag kan komma in i din härliga butik innan jul. Vill också passa på att tacka för ide´n med din fina trappa, min man har precis målat klart vår trappa och ikväll skall de fina bokstäverna sättas upp!!!
Ha en skön adventskväll
Lotta

Sarah James Larsson sa...

Hej Lotta! Tack för dina vänliga ord. Visst är bokstäverna fiffiga. Jag får hälsa på dig på din blogg igen när trappan är klar för att se hur det blev. Ha det gott. //S.