2008-10-09

Titta på våra rum!!

Hej!

Vad jag har träningsvärk i HELA kroppen! Denna vecka har vi konkat omkring möbler och detaljer i butiken - upp och ner, fram och tillbaka - och målat och gjort om i flera dagar. Det har varit som värsta träningspass. Än är vi inte helt klara med höst-förvandligen, men har kommit en bra bit på vägen. Plats har vi fått med alla nyheter som trillar in. Vissa dagar, tittar man ut genom fönstret och ser sidan på ytterligare en DHL-bil backandes in mot lagret och så tänker jag...vad kan det nu vara??? Jag minns inte att jag hade beställt ännu mer??? Ja, jag berättade ju tidigare att jag har handlat som en tok-stolle till hösten.

Så, vilken är min favorit nyhet kan man kanske undra...då ska jag berätta att det är någonting så enkel som chokladkakor som jag har jagat hem från Frankrike - både mörka och ljusa. MEN jag, som brukar föredra mörk choklad, har faktiskt blivit totalt förälskad i en mjölkchoklad som innehåller...saltflingor! Tror det eller ej. Saltet lyfter smaken så otroligt mycket. Jag älskar det. Enda nackdel med denna choklad är väl att den smöriga, saltiga smaken gör att man bara vill äta mer och mer. Känner att brallor sitter lite tajtare denna vecka. Fast o andra sidan så behöver man lite mer hull för att hålla värmen så här års - eller hur?!!!!

Här kommer några bilder från butiken som jag tog tidigare idag. Vill du se fler kan du besöka vår hemsidan här:
Storegården Country Living hemsida. Bilderna finns under fliken "våra rum".

Ha det gott / kram, S.


6 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Vilken ljuvlig butik och den där chokladen låter farligt smarrig.. ;-) kram!

Familjen Andersson sa...

Måste snarast komma och se...

minigrisen sa...

Åh nu måste jag ju komma och titta igen!

Målargården sa...

Åh, vilken härlig affär du verkar ha. Har gått igenom varenda rum på hemsidan och ser alldeles för många saker som jag skulle vilja ha. Antar att julsakerna skall få en fin plats också nu i det närmaste. Plocka på och visa oss mer!/ Eva-Mari

Sarah James Larsson sa...

Eva-Mari, jag får nog börja plocka på ännu snabbare för att få en ordentlig work-out. Samtidigt får det införas chokladransonering för min del - ikväll sa knappen på mina byxor ifrån nämligen. Den slet sig loss från sitt fäste!! Plocka, plocka, plocka, plocka, plocka...

Lotta sa...

Hej Sarah!
Hoppas INNERLIGT att jag kommer iväg till din butik och våra bekanta snart!!! Har startat en egen blogg,välkommen att kika in! (skrev kommentar till att ni skulle utöka butiken) Tittade på din hemsida och... SUCK.. gud vad mkt fint o roligt! operation övertalning till maken har börjat!! Vi kommer före jul iallafall!!
Kram Lotta!