2008-09-15

Ska jag utöka butiken nästa år?

Jag funderar och funderar och funderar...

Ska jag utöka butiken i Alboga med en trädgårdsrelaterad del eller inte?

Har varit inne på att bygga växthus i butikens trädgård (bild från Willab AB). I flera veckor flyttade jag runt klossar på marken som visade placeringen av det tänkta växthuset, men till slut kom jag fram till att det förmodligen skulle ta för stor del av trädgårdsytan.

Trädgårdsbutiken antagligen skulle etableras i en del av ladugården i så fall.

Jag tänker inte försöka konkurrera med de stora trädgårdskedjorna utan vill hålla mig till temat "Livet på landet", precis som vi gör i butiken.

Fast nu känns det som om jag har kört fast lite. Vad ska jag börja med...kläder? Verktyg? Böcker? Plantor? Frön? Krukor? Vaser? Blommor? Dekoration? Trädgårdsstrukturer? Växthus? Swimmingpool kanske????? Jag blir inte klok på detta. Ju mer jag tänker desto mer komplicerad blir frågan.
Så nu vill jag gärna veta vad du tycker. Känner att det hade varit bra för mig att få höra andras synpunkter. Hur hade du gjort? Du kanske tycker att jag har helt fel som funderar på en trädgårdssatsning??

Det vore jättebra om du ville skriva synpunkter som kommentarer här på bloggen, men vill du inte det får du gärna skriva e-post till mig på: sarah@storegardencountryliving.com
(Bild på planteringsbord & flickani trädgården : Secrets du Potager)

Ha en skön kväll!

7 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

Om du frågar mig så tycker jag att det känns som en ganska bra ide :)

Trädgård och inredningen går ju väldigt mycket hand i hand, det märker jag på dom flesta som är inredningsintresserade att det innefattar även trädgården!
Och jag kan inte tänka mig något roligare ställe att handla även trädgårdsgrejer på än---Storegården :)

Men jag förstår att det är en enorm satsning att hugga tag i!!

Ang. utbudet så är det väl precis allt det du skriver! Allt eller inget ;)

Lotta sa...

Har inte varit och besökt din butik men längtar efter att göra det! Har bekanta i närheten och hoppas kunna kombinera ett besök hos dom med ett besök i din butik! Får mycket inspiration och "ha-begär" från både bloggen , E-butiken och hemsidan! Ang att utöka din butik låter kul!!! det är så intressant med er bygd överhuvudtaget, ni är många eldsjälar och påhittiga och driftiga! Hoppas vi ses snart!!
Lotta

Sarah James Larsson sa...

Hej Lotta! Gud vad det var snällt sagt av dig. Jag blev alldeles jätteglag när jag läste din kommentar. Hoppas du hittar hit framöver. Lova att säga att det är du när du kommer in i så fall! Visst är det fart på folk i den här bygden. Det är 100% bygdens "fel" att jag startade min butik. När man flyttar hit så blir man så inspirerad och sedan får man otroligt mycket uppmuntran från alla grannar m fl. Vi är också ganska många tjejer som håller på att bygga nya verksamheter och så stödjer vi varandra. Gud, visst låter det lite som en överdriven saga - med det är faktikst sant. Ha det så gott - och tack för att du tog dig tid att skriva en så positiv kommentar. Kram,S.

Sarah James Larsson sa...

Till T (Fam.Andersson). Det var skönt att få höra att jag kanske får EN kund i alla fall!! Kram, S.

Familjen Andersson sa...

:)Lita på det!

minigrisen sa...

you´ve got mail!
Kram

Titti underkalas-eken sa...

Hej! Nu var det ett tag sedan jag var förbi sist och oj vilka härliga inlägg du hunnit göra! Jag tror bestämt att jag länkar din blogg från min blogg om det är okej, så jag lättare och oftare hittar tillbaka oim det är okej? Ha en härlig helg! ps. tycker idén med trädgårdsprylar låter utmärkt.