2008-06-09

Tiny houses - jag är kär!!

Av en slump råkade jag hitta världens gulligaste hus i USA. De kallas "tiny houses". Kolla här:

Fungerar även på vintern!
Och så har de hjul så man kan flytta omkring.
Sedan har dessa bilder alldeles för mycket obehandlat trä för min smak...fingrarna kliar för att kliva in där och fixa till. Tänk, man skulle kunna klara sig med provburkar färg och enstaka tapetrullar - så små är väggarna. Skulle kunna göra om hela huset på en helg!!
Företaget som tillverkar husen heter Tumbleweed och du kan besöka deras hemsida här:
http://www.tumbleweedhouses.com/
Där hittar du också massor av bilder och artiklar, bl a om damen här nedan som är en av många som valt att bo i sitt tiny house permanent.
Visst är de härliga?!
Samtliga bilder kommer från Tumbleweed Tiny House companys hemsida.
Nu ska jag lägga mig och istället för att räkna får ska jag inreda tiny houses mentalt tills dess att jag somnar! Natti Natti!

7 kommentarer:

Familjen Andersson sa...

VILL HA! Dom var ju ursöta! Istället för den där gamla husvagnsskrället som står här !!

minigrisen sa...

Vad kul att ha flera såna ståendes på ängen, som vänner kunde sova i när dom hälsar på!

Sarah James Larsson sa...

Vilken bra idé! Och så skulle alla vara olika så det blir som en liten by.

rosenfröjd sa...

nejmen kära nån så sött! jag blir helt förstummad. Jag skulle gärna äga nåt dylikt för gäster att övernatta i den dan jag har hus.

Helena sa...

Jag ska bygga en Tiny house och vad jag vet finns det ingen annan i sverige som gjort det så det kanske blir svårt att få igenom i besiktningen.

Gå gärna in och titta på min blogg som handlar om att gå off-grid, dvs. att leva utan att koppla in på el och avlopp mm.

http://off-grid.se

Sara Jonsson sa...

Hej! Jag skulle också vilja bygga ett tiny house. Vet ni någon firma i Sverige man kan kontakta?

Mvh
Sara amandusign(at)gmail.com

Sarah James Larsson sa...

Hej Sara.
Jag har tyvärr ingen aning vem som kan hjälpa dig med en tiny house. Kanske kan du hitta en riktigt duktig snickare??
Hälsningar,
Sarah