2008-06-29

Mingelparty vid sjön

Vilken kalas vi hade i torsdags. Massor av folk och mycket skratt. Jag fick grädde och jordgubbssylt över hela min blus - men vad spelar det för roll när man har roligt?!

Jag vill säga tack många gånger:

Tack så jättemycket till alla som kom på festen. Jag har världens bästa kunder (mina vänner)!!

Tack för de fina gåvorna som jag fick - det var inte alls väntat, var alldeles för mycket, men väldigt trevligt.

Tusen tack till Gerd, Teresia och Mathilda som hjälpte till och serverade alla gästerna i båthuset.
Ett stort tack också till Susanne och Clas som höll fortet uppe i butiken hela kvällen.

Här kommer några bilder från mingelfesten i båthuset, som lovat (OK, jag vet att jag skulle lägga ut bilderna redan i fredags, men bättre sent än aldrig.....förlåt!!...).

Gästerna anländer

Den goda äppledrickan, som återhittades i elfte timmen (se tidigare inlägg), serverades...
...av Teresia (som också lockade med smakprover på biscotti och vino santo)

Även Mathilda hjälpte till. På bilden här ovan serverar hon Marguerite

Skål!

Gerd bjöd på scones med vispgrädde och jordgubbssylt

och alla fick smaka på vår nya chokladfondue från Frankrike

Jordgubbar doppade i mörkchokladfondue - mumms!


Även killarna fick följa med på festen












Mycket senare vinkade vi de sista gästerna hejdå.

Nu måste jag komma på ett tema till vårt nästa kalas - det är så roligt med kalas.
Det var allt för ikväll.
God natt.
Ha en bra vecka.
Kram,
Sarah

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du skapar en mötesplats för oss kvinnor och för kvinnosjälen! Hoppas att nästa fest blir snart och att jag blir bjuden på nytt! Har ännu inte haft möjlighet att delta i någon av dina aktiviteter men ser fram emot nya möjligheter.. /glada Sommarhälsningar, Maria!

Sarah James Larsson sa...

Tack för dina vänliga order - men jag har en bekännelse. Jag är fullständigt egoistisk. Kalas har vi därför att JAG tycker att det är så roligt (det är faktiskt sant), men det man själv gillar brukar sammanfaller med det som andra också gillar - som tur är. Tror det är därför så många härliga tjejer kommer på våra fester. Vi är festprinsessor hela högen! Du MÅSTE försöka ta dig hit nästa gång! Ha en härlig vecka. Kram, S.

Sarah James Larsson sa...

Förresten Maria! Det är kul att du skriver på bloggen. Jag har fått massor av fina brev sedan festen, men jag tror många är lite för blyga för att svara "offentligt" med en kommentar här på bloggen. Skicka gärna dina kommentarer hit. Alla tycker att det är roligt att få läsa andras kommentarer (tror jag). Kram, S.

StyggaLillaLoppan sa...

Hejsan! Har varit här inne flera gånger utan att säga hej! HEJ!
Det var länge sedan jag besökte Butiken din men ska försöka nu snart ! Ska också försöka komma på nästa kalas .
Kanske blir det en skördefest? Äpple i kakor istället för dricka denna gång kanske?
Har ett jättebra recept !

hälsningar Nina/ Eriksberg Plate

Sarah James Larsson sa...

Hej Nina! Skördefest var en jättebra idé. Ska ruva vidare på det. Ha en bra vecka - kanske ses vi snart. Kram,Sarah