2008-06-25

Jakten på äppledricka

När man driver en inredningsbutik handlar mycket om logistik. Logistik som ofta går fel, tyvärr. Jag försöker inte bli upprörd och/eller förbannad när en leverans går vilse - det hjälper inte - utan fokuserar på att hitta en lösning.

Så, finns det någon Göteborgsområdet som har sett ett pall äppledricka som gömmer sig bakom någon husknut?? En pall med äppledricka har försvinnit någonstans mellan Storbritannien och Schenkers terminal i Göteborg nämligen, men den ser inte ut som om den är vara kvar i England, så jag får snart åka ner till Göteborg för att leta.

Det var tänkt att jag skulle bjuda våra gäster på smakprovning av denna fantastiska äppledricka imorgon kväll när vi har vår mingelafton nere i båthuset, men det verkar som om mina gäster får vara torstiga!

Håll tummarna att det sker en mirakel idag och att pallen hittas...om du vill smaka på äpplejuice imorgon kväll.

Ha en skön dag.

2 kommentarer:

Aase/ängel60 sa...

Ajdå det var tråkigt att höra, för det lät ju väldigt spännande när du berättade om kvällen i söndags när jag (Annkis granne) hälsade på med min väninna.
Tack för en stund av njutning i din butik, underbart. Kommer tillbaka snart igen.
Hoppas ni får en trevlig kväll, själv ska jag hjälpa syster min i hennes scrapbookingaffär i Borås.
Kram Aase

Sarah James Larsson sa...

Hej Aasa! Synd att inte du kan vara med imorgon - men det låter som om du kommer att ha jättetrevligt hos din syster istället. Det var roligt att få träffa dig i butiken och kul att du vill komma tillbaka. Förresten så har vi fått äppledrickan! Den levererades i eftermiddags. Det var ett bra slut på en lite småstressigt dag. Kram, Sarah PS. Om du besöker bloggen igen på fredag kan du se bilder från vår mingelafton - förhoppningsvis, om tekniken fungerar DS.