2008-06-17

Chokladfondue

Ibland, bara ibland, tror jag att familjen tycker att det är riktigt roligt att jag driver en butik. Idag var just en sådan dag.

Idag fick vi hem vår nya, underbara chokladfondue från Frankrike nämligen och då det är första gången som jag har tagit hem just den här sorten, var jag nyfiken att få veta vad de övriga familjemedlemmarna skulle tycka.

Kan inte ni komma till köket en stund och smaka på 5 stycken olika chokladfondue sorter och sedan tala om vad ni tycker?

Sådana frågor är hur populära som helst.

Samstämmiga blev vi i alla fall. Urgoda är dem. 13-åringen gillar vitchokladen mest och själv föredrar jag den mörka, men ingen tackade direkt nej till mörkchoklad med hasselnöt, mjölkchoklad med karamell eller mörkchoklad med apelsin. Det var den sistnämda som tog slut först förresten.

Ja, att driva butik kan vara ett mycket tufft arbete - men någon måste göra det.
Ha det gott.
Kram,
Sarah

1 kommentar:

minigrisen sa...

Vad gott! Jag har alltid velat prova chokladfondue men ännu inte funnit tillfället för det.
Glad midsommar!