2008-05-13

White is right (men inte jämt!)

Jag måste få erkänna...jag är lite allergisk mot överanvändningen av vit i interiörer.

Skjut inte! Jag vet att nästan alla svenskar älskar vit i sin heminredning, över allt annat, nästan (förutom i Göteborg, där man kanske älskar blått mer än vitt, fast det blåa ska ändå användas tillsammans med mycket vit - så vit vinner förmodligen väldigt ofta, även i Göteborg).

Menar jag med det att man inte ska använda mycket vit i heminredning? Självklart inte! Det är bara att det känns som om vit håller oss tillbaka från andra, intressantare upplevelser, som också de kan vara sköna, harmoniska och lugnande (som annars brukar vara vit-förespråkarnas främsta argument för att använda vit överallt).

Och med det sagt, och innan jag blir osams med dig som läser det här, tänkte jag lägga in några bilder på vita interiörer som jag älskar (OBS! inte kritvita, utan gräddvita, stenvita, gråvita, osv.)

Samtliga bilder är tagna i Frankrike av fotografen Bernard Touillon.

Bon nuit!





Inga kommentarer: