2008-05-28

Ännu mer trädgård

Två dagars trädgårdsarbete. I dag med traktorer och 20.000 liter jord (!!!! Ja, så stora är odlingslådorna - fast det blir en del över som ska in i några andra nya land). Och om några dagar ska 40.000 kg singel in i trädgården också (watch this space). Tack och lov för traktorer.

Fast för egen del har jag mest hållit hus ner i båthuset tillsammans med S. där vi har putsat och fejat inför kurskvällen, Smaker från Naturen, imorgon kväll. Att städa båthuset är en ständig kamp mot spindlar och flugor/nattfjärillar och dyl, men idag så segrade vi med hjälp av en industridammsugare, het vatten, såpa och starka viljor. På fredag ska vi lägga upp bilder från kursen, så kan du själv se hur fint båthuset blev.

Nu kommer en uppdatering med bilder som visar trädgården igår och idag. Jag vet att det kanske ser helt knasigt ut just nu, men det finns en plan och jag vet (hoppas, hoppas) att det kommer att bli hur bra som helst.

Före (halv tomma odlingslådor och konstiga spår i gräsmattan):

Efter (fyllda odlingslådor...ska plantera snart...stenkant runt rabatten - där ska det sättas buskar):
Före:
Efter:

Nu ska jag lägga mig tidigt. Massor av roliga saker att göra imorgon.
Kram,
S.

Inga kommentarer: