2008-05-26

Jane Churchill och Colefax & Fowler

Vissa av mina landsmän är väldigt populära.

I fredags fick jag tyg- och tapeterböcker från engelska Jane Churchill och Colefax & Fowler.
Innan jag ens hann ta fram prislistan hade böckerna redan åkt hem med några av våra kunder som hälsade på i lördags.

Jag kan förstår det. Hela fredagkvällen hade jag sällskap av böckerna hemma hos oss - och så drömde jag bort ett antal timmar med att föreställa mig hur de olika tyger och tapeter skulle se ut i vårt hem (bra med en make som kan hålla en öppen tapetbok mot en vägg i en kvart!). Misstänker att gästhuset (nästa projekt på turlistan efter butiksfasaden och trädgården) kommer att innehålla en hel del tyger och tapeter från dessa underbara kollektioner.

Här kommer några inspirationsbilder.








Du kan besöka Jane Churchills hemsida här:Jane Churchill

Du kan besöka Colefax & Fowlers hemsida här:Colefax & Fowler

Ha en underbar dag.

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Hej! Tack för den rara kommentaren i min blogg! Degskålen som jag hittade på loppisen är från England och har en grön stjärna inuti. Jag har bara kollat på liknande, nya i Danmark, så jag blev också förvånad över att hitta en gammal i sverige. Isabella von Smith har en så snygg vit skål!
Tygerna och tapeterna var verkligen underbara...
Ha en bra vecka!
Kram/ Mimmi

Sarah James Larsson sa...

Hi igen Mimmi! Jag tror jag ska försöka hitta nytillverkade degskålar i England och så kan jag ha dem i butiken (och köpa hem ett par stycken till mig själv!). Det är en av de främsta fördelarna när man har en egen butik - man får ta in saker som man annars inte hitta hemma i Sverige. Risken finns bara att jag får också köpa nya, större kläder också om jag blir inspirerad till att baka hela tiden!! Ha det gott//Sarah.