2008-05-08

Det tänder till

Idag fick triangelfönstret tänder!


Så här ser gaveln ut nu (bild till höger).


Det kommer ytterligare några dekorationer inom kort - alltså är det inte slut med tänderna.

Visst var det varmt idag. Jag hade hoppats få hem årets första leverans av glass från Kling. Det hade passat bra med glass idag. En ny, fin kylbox fick jag, men igen glass. 13 åringen var mycket besviken när hon kom hem från skolan - fick syn på kylboxen, rusade fram med glatt min - men lådan var tom. Stor suck! Kling har utlovat en glassleverans imorgon eftermiddag. Hoppas VERKLIGEN att det stämmer. Du kan inte ana hur underbart, härligt det känns att ha en alldeles egen glassaffär (ok, jag överdriver något, men barnet inom mig lekar med tanken).

Mellan kundbesöken idag rensade jag ogräs. Sammanlagt höll jag på i nära nog en 45-50 minuter. Borde har hunnit med en hel del på 50 minuter, eller hur. Vill du se hur det såg ut efter 50 minuter, vad jag lyckades prestera på nästan en timme...här kommer det:


Patetiskt, eller hur?! Två hinkar ogräs men jag kom inte längre än 50-60 cm. Vet du hur stor vår trädgård är? Jag saknar ord. Kommer jag någonsin att kunna njuta av land som består av annat än 80-90% ogräs?? Fattar inte varför det var så tungarbetat. Visserligen var det mycket gräs, som har långa rötter, och jag får inte gå på för våldsamt med stora spadar därför att förra årets nyplanterade syrénbuskar står där (det är huvudsakligen därför vi får rensa bort gräset - det konkurerar ut buskarna - annars hade det gärna fått växa där för mig), men med denna takt kommer det aldrig att gå.

Vad gör man? Anställa en riktigt snygg trädgårdsmästare kanske? Finns det sådana i Alboga?? Som förutom att vara snygga, också arbetar gratis?? And pigs might fly (som man säger i Yorkshire).

Nu ska jag ut och hjälpa till att putsa båten. Kanske blir det en båttur imorgon om vi hinner städa färdigt ikväll.

Bye!

1 kommentar:

Ägarinnan talar sa...

HEllo gumman.

När du hittar den snygge, gratisarbetande trädgårdsarbetaren med långt hår, kAN JAG VÄL FÅ LÅNA HAN IBLAND. Jag kan bjuda på ett glass vitt, medans vi sitter i däckstolarna och tittar på "utsikten".
kram Bitte