2008-04-16

Dekorationer och besök av Ann-Sofi från STT och Ingela från Ambjörnarp

Hej hej!

Ursäkta att det blev lite sent ikväll, men det har varit mycket idag. Mycket, men roligt.

Hela dagen har jag och min kollega packat upp, prismärkt och placerat ut nya sängöverkast och kuddar (i olika neutrala toner - vita, beige och linnefärgade), böcker, underbara askar och med kort, lampor och lampskärmar (också i neutrala toner), bordsunderlägg i tyg, vita nattlinnen och örngott med brodyr, äpplejuice i flaskor som liknar vinflaskor (med specifika äpplesorter - Bramley, Cox, Russet...alkoholfria alternativ till vin kanske? Jättegott!!), och mycket mer därtill.

Senare på eftermiddagen fick jag besök av Ingela Carlsson som kommer från Ambjörnarp och Ann-Sofi Wahlberg, som jobbar som journalist på STT (Svenljunga och Tranemo Tidning).

Från vänster: Ingela, jag och Ann-Sofi

(Bild: Mathilda Larsson, 13 år - som hade brått till teaterövningen i Alboga gamla skolan. Därför blev bilden lite suddig...och denna var ändå riktigt bra i jämförelse med det andra som hon tog!)

Det är nämligen så att vi ska ha lite annorlunda kundkvällar under året och den 29 maj kommer Ingela att gästa oss för att leda en liten utflykt på markerna runt omkring Storegården där vi som är med kommer att lära oss om ätbara saker som man kan hitta ute i naturen.

Nu vill inte jag avslöja för mycket mer om detta här och nu, men jag återkommer i ämnet om ett par veckor med en inbjudan till alla som är med på butikens e-postlista. Är du inte med på vår e-postlista men vill få information om detta kan du antigen lämna en kommentar till detta inlägg, eller skicka ett e-post meddelande till mig, så ser jag till att du också får en inbjudan.

Artikeln i STT kommer i deras trädgårdsnummer som publiceras den 1:e maj.

Nu till dagens snickerinyheter...

Ja, vår käre snickare kom lite senare till sin arbetsplats här på gården idag, så det blev inte lika många framsteg som vanligt, men det som har gjorts har blivit väldigt fint. Det handlar om dekorationer runt fönstren. Det här tar tid alltså, men det gör verklig stor skillnad (som man kommer att se ännu tydligare när allting är målat sedan).

Här är dekorationen nästan klar - fattas bara några romber som ska sitta på översta fönstret

Samma fönster, från sidan

fönstret till höger - nästa klart

Imorgon, när ovanstående fönster är klart, inleds arbetet med panelen på entrésidan, hoppas jag. Det där svarta som täcka framsidan just nu gör mig inte alls glad!!

Toodle pip...

1 kommentar:

Familjen Andersson sa...

Räkna med att jag är med på den rundan med Ingela, Intressant!

Läckra fönster, vi kommer att få liknande, men en enklare variant!
Måhända vi konsulterar samme snickare ;)